Aerial- sekä kehonhuoltokurssit

Kurssi-info pähkinänkuoressa

Olemme luoneet tuntitarjonnasta monipuolisen kattauksen erilaisia kehonhuoltotunteja. Kursseilla panostamme laadukkaaseen ohjaukseen, lempeään tunnelmaan ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Halusimme tehdä kursseista innostavia, jota ne tuovat myös elämyksiä katkaisten arjen.

Kurssit järjestetään noin kuuden viikon mittaisissa jaksoissa, jotka ovat pääasiassa saman tasoisia. Näin voit hypätä myös uusiin lajeihin mukaan aina uuden jakson alkaessa. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Kurssit ovat muutaman viikon mittaisia (keskimäärin 6 vkoa), jolloin kurssijaksoihin on helppoa sitoutua. Kun lähdet kurssille mukaan, annat itsellesi lupauksen omistautua oman hyvinvointisi edistämiseen kerran tai pari viikossa. Siihen sitoutuminen kannattaa kyllä!

Kurssit ovat opetuksellisesti eteneviä, mikä antaa sinulle paremmin mahdollisuuden kehittyä harjoittelussa ja oppia uutta.

Jokainen kurssi on oma kokonaisuutensa. Voit yhdistellä kurssitarjonnasta oman näköisesi liikuntaelämyksen.

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Ei hätää – olemme huomioineet tämänkin!

Voit korvata kaksi poissaoloa / kurssi muilla tunneillamme. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi. Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen.

Kurssikohtaisesti saattaa olla joitain poikkeuksia, tarkistathan korvausoikeuden aina kyseisen kurssin kuvauksesta.

Kurssit maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Maksutapoina käyvät tilisiirto, maksukortit, lompakkopalvelut sekä joustolasku ja osamaksu.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssitarjonta syyskaudella 2022

Tässä on listattuna kehonhuoltokurssit. Kurssit on suunnattu kaikille aikuisille (yli 16v.).

Raskausajan kurssit ja synnytyksestä palautumista tukevat kurssit on esitelty erikseen omilla sivuillaan. 

Aerial -kurssit

Ilmajooga

Ilmajoogassa käytetään kattoon ripustettua ilmajoogakangasta ja varioidaan tavallisia jooga-asanoita. Ilmajoogakankaan rooli on tukea ja avustaa liikkeissä, mutta välillä myös haastaa liikettä. 

Valitse itsellesi sopiva taso / tapa treenata:

  • Basic
  • Flow

Ilmapilates

llmapilateksessa käytetään kattoon ripustettua kangasta ja varioidaan niin vahvistavia kuin liikkuvuutta lisääviä pilatesliikkeitä. Katosta roikkuvan kankaan rooli on tukea ja avustaa liikkeissä ja välillä myös haastaa.

Valitse itsellesi sopiva taso / tapa treenata:

  • Lempeä
  • Voima

Kehonhuoltokurssit

Pilates

Pilates kehittää voimaa ja liikkuvuutta. Menetelmä vahvistaa erityisesti keskivartalon syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Liikkeet tehdään rauhassa keskittyen ja oman hengityksen tahdissa. Liikkeistä tarjotaan eri versioita, joista voit valita itsellesi sopivan tason. 

Faskia kehonhuolto

Tämä tunti on yhdistelmä liikkuvuusharjoittelua sekä kehonhallintaa. Tunnilla parannetaan faskioiden ei lihaskalvojen välistä nesteytystä, joka mahdollistaa optimaalisen liikkuvuuden. Faskialiikeharjoittelussa käytetään mahdollisimman laajoja liikeratoja. Liikehallinta on tärkeää erityisesti suurilla liikeradoilla, ja sen vuoksi tunti myös kehittää ja aktivoi vahvoja syviä tukilihaksia.

Hot yinjooga

Hot yinjooga on rauhallinen joogatyyli, jossa liikkuvuutta lisätään rentoutuksen kautta. Asennoissa viivytään useiden minuuttien ajan. Tunnin jälkeen niin keho kuin mielikin tuntuu avoimemmalta. Salissa on miellyttävä noin 26-28 asteen lämpötila.

Barre

Barre on saanut innoituksensa tanssijoiden balettitangolla tehdyistä liikkeistä ja siinä yhdistyy pilatesmainen lihaskuntoharjoittelu. Tunti on tehokas yhdistelmä kehonhallinta- ja lihasvoimaharjoittelua.

FysioCore

FysioCore -kurssi on äidin oma treeni kehon vahvistamisen synnytyksen jälkeen. Vahvistamme kehoa monipuolisesti ja etenemme nousujohteisesti kohti haastavampia harjoitteita. Mukaan voi tulla vaikka synnytyksestä olisi kulunut vuosiakin.