TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

BARRE

Tunne itsesi vahvaksi ja elegantiksi - ja treenaa samalla tehokkaasti!

Barre on sinua varten, joka haluat

Kurssi ei ole…

Baletin parhaat puolet tehokkaana treeninä

Barre-tunti on suosittu trendilaji maailmalla – eikä suotta! Barre on saanut innoituksensa tanssijoiden balettitangolla tehdystä harjoittelusta ja siinä yhdistyy lisäksi pilatesmainen lihaskuntoharjoittelu. Tunti on tehokas yhdistelmä liikkuvuus- ja lihasvoimaharjoittelua. Tunnin jälkeen tunnet poltteen niin pakaroissa, reisissä kuin ylävartalossakin.

Barre-tunnilla tehtävät liikkeet tulevat balettimaailmasta, mutta ne on muokattu kuntoilijalle sopivaksi treeniksi. Tehokkaan treenin lomassa keskitytään hyvän ryhdin ylläpitämiseen, asennon hallintaan sekä tukilihasten vahvistamiseen. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja viehkeitä, mutta haastavat sopivasti niin koordinaatiota kuin tasapainoakin. Laajat liikeradat lisäävät myös kuin huomaamatta liikkuvuutta. Tsemppaavan musiikin tahdissa jaksaa treenata, vaikka jalat saattavat jo tutista.

Barre-tunti sisältää monipuolisen lämmittelyn, jalkatekniikkaan keskittyviä plie- ja tendusarjoja sekä balettitangolla tehtäviä liikkeitä. Koko tuntia ei treenata tangossa kiinni, vaan välillä harjoitteita tehdään lattialla ja toisinaan apuna käytetään erilaisia välineitä.

Barre-tunnilla tunnet olosi samaan aikaan vahvaksi, siroksi ja elegantiksi! Saat tehokkaan treenin, kauniin ryhdin ja itsevarmuutta. Tällä tunnilla ei nuttura kiristä vaan liikkeet tehdään hymyssä suin, kieli keskellä suuta (tai joskus poskella) tsemppaavan musiikin tahtiin.

Barre -kurssien teemoja

1. jaksossa: Barre – Back to basics kurssilla pääset tutustumaan barren tekniikkaan tehokkaan treenin lomassa. Nyt on aika keskittyä hyvään tekniikkaan hosumisen sijaan! Kurssilla on rento fiilis ja pääpainotus on Luhtavillalle tuttuun tapaan liikunnan ilossa ja hyvässä olossa. Tällä kurssilla sukelletaan kuitenkin myös tarkemmin mm. jalkatekniikkaan, keskivartalon hallinta liikkeissä ja käsien kannatukseen. Kurssi sopii aloittelijoille sekä jo aiemmin barreen hurahtaneille!

2. jaksossa: BarreBurn -kurssilla keskitytään erityisesti alaraajojen ja pakaroiden lihaskunnon ja kestävyyden lisäämiseen ja hien lennättämiseen. 

3. jaksossa: BarreBliss -kurssilla on luvassa Barresta tuttua vauhdikasta ja tehokasta treeniä, joka saa lihakset tutisemaan. Tällä kurssilla huomioidaan tehotreenin lisäksi myös Barren lempeämpi puoli ihanilla venytys- ja liikkuvuusliikkeillä. Tavoitteena on treenin jälkeinen rauhallinen ja autuas olo. 

Kenelle?

Barre innostaa lajina niin tanssijoita kuin wannabe-ballerinoja. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta baletista tai muistakaan lajeista.

Barren viehätys piilee elegantissa liikekielessä, mutta samalla saat tehokkaan treenin. Luhtavillan barressa ei liikaa väännetä tekniikan kanssa vaan keskitytään saamaan hauska ja iloinen kokemus liikkuen musiikkiin tavalla, joka tuntuu hyvältä!

Tunnin jälkeen olo on ryhdikäs, iloinen ja himpun verran itsevarmempi.

 

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.   

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Muutokset enimmäisosallistujamäärässä mahdollisia. Arvioimme kunkin kurssin enimmäisosallistujamäärän tilanteen mukaan riippuen kurssin sisällöstä ja kohderyhmästä. (tieto päivitetty 14.8.2022)

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • UUTTA syksyllä 2022: Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla tunneilla (Hot yinjooga, Pilates, Fascia kehonhuolto) kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Mikäli tiedät edellisenä päivänä tai aiemmin olevasi poissa tunnilta, voit ilmoittaa siitä meille sähköpostilla. Kerro sähköpostissa tunnin nimi ja päivämäärä [email protected]uhtavilla.fi
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, voidaan kurssikertoja siirtää myöhempään ajankohtaan tai muuntaa verkon välityksellä tapahtuvaksi.

Ohjaaja

Ohjaaja: Anita Cuadra

Anita on koulutukseltaan tanssinopettaja (AMK) ja barre-ohjaaja. Anita on opettanut päätoimisesti tanssia lähes 20 vuoden ajan.

Anita on ohjaaja tarkka, kannustava ja iloinen. Anitan tunneilla tehdään liikkeet tehokkaasti, hyvällä fiiliksellä omaa kehoa kuunnellen. Anitan mielessä barressa parasta on tunnin jälkeinen ryhdikäs, kevyt ja vahva olo.

Ohjeet kurssille tulijalle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Barre –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Juomapullo
  • Pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto

Terveysturvallisuus

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Putsaa lainaamasi välineet

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • UUTTA syksyllä 2022: Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla tunneilla (Hot yinjooga, Pilates, Fascia kehonhuolto) kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Mikäli tiedät edellisenä päivänä tai aiemmin olevasi poissa tunnilta, voit ilmoittaa siitä meille sähköpostilla. Kerro sähköpostissa tunnin nimi ja päivämäärä [email protected]
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, voidaan kurssikertoja siirtää myöhempään ajankohtaan tai muuntaa verkon välityksellä tapahtuvaksi.