TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

ILMAPILATES

Hauska tapa haastaa ryhtilihaksia!

Ilmapilates -kurssi on sinua varten, joka halua

Kurssi ei ole

Mitä kurssilla tehdään?

Ilmapilateksessa käytämme katossa roikkuvaa kangasta pilatesharjoituksen haasteena sekä tukena. Teemme tunnilla sovelletusti pilateksesta tuttuja liikkeitä, niin liikkuvuutta kuin ryhtiäkin parantavia sekä voimaa lisääviä harjoitteita. Maanvetovoima haastaa erityisesti tärkeitä ryhtiä ylläpitäviä corelihaksia. Samasta syystä myös liikkuvuusliikkeet tehostuvat. Liinan käyttö pilatestreenissä antaa todella monipuoliset mahdollisuudet eri pilatesliikkeiden variaatioille. Liina haastaa, mutta myös tukee ja kannattelee liikkeitäsi.  Tunnit eivät sisällä akrobatiaa, eikä ole ilmajoogaa. Pieni leikkimielisyys kulkee mukana läpi tunnin ja huolet leijailevat tiehensä.

IlmaPilates-tunneilla tehdään pilateksen perusharjoitteita soveltaen ja liinaa hyödyntäen. Liinaa hyödynnetään eri alkuasennoissa ja  jokaiselle löytyy sopivan tasoinen liike.  Halutessasi pääset haastamaan kehoasi tosissasi.  Pilateksesta ei tarvitse ennakkoon olla kokemusta.  Tehokasta ja hauskaa!

 

Kenelle?

Kurssi on tehty sinulle, jos koet tarvitsevasi lisää kannatusta kehoon ja mahdollisesti liikkuvuuden lisääminen voisi tehdä terää. Haluat mahdollisesti kokeilla jotakin uutta, joka inspiroi pitämään liikuntarutiinia ja kehon hyvinvointia yllä.  Ilmapilates toimii hyvin myös vastapainona istumatyölle sen monipuolisen kehonkäytön vuoksi tai oheistreeninä mille vain lajille, jossa tarvitaan kehon kannatusta ja kehontuntemusta.

Sinulla ei tarvitse olla ennestään kokemusta Pilateksesta tai liinan käytöstä tullessasi Ilmapilates Soft-kurssille. Ilmapilates Power -kurssille olet tervetullut, kun sinulla on jo jonkin verran kokemusta niin pilateksesta, kuin liinan kanssa työskentelystä.

Kurssien tasot

Ilmapilates lempeä

Kurssi soveltuu niin ensikertalaiselle kuten myös sinulle, jolle kankaan käyttö tai pilates on jo tuttua. Harjoituksessa on eri liikevaihtoehtoja, joten jokaiselle löytyy sopiva taso haastaa kehoa. Liinaa hyödynnetään eri alkuasennoissa ja  jokaiselle löytyy sopivan tasoinen liike.  Kurssi toimii hyvin myös tutustumiskurssina ilmapilatekseen ja kankaan käyttöön. Liikkeet painottuvat liikkuvuuteen ja liinan käytön hyödyntämisen oppimiseen, samalla saa tietysti koko keho haasteita ja treenistä tulee monipuolinen ja tehokas

Ilmapilates voima

Tämä kurssi on sinulle, kun sinulla on jo jonkin verran kokemusta niin pilateksesta, kuin liinan kanssa työskentelystä. Olet ehkä jonkin verran harrastanut joko pilatesta/ilmapilatesta TAI ilmajoogaa. Tai olet ennakkoluuloton ja toivot treeniltä haastavuutta. Kurssilla tehtävät liikkeet ovat Ilmajooga lempeä-kurssia rankempia ja tunnilla siirrytään liikkeestä toiseen jo hieman vauhdikkaammin. Viimeistään tunnin jälkeen kyllä huomaat liikkeiden kohdistuneen koko kehoon sekä erityisesti core-alueen lihaksiin.

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 13, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • UUTTA syksyllä 2022: Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla kursseilla (Ilmapilates, Pilates, Barre, Fascia kehonhuolto, HOT Yinjooga) kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, voidaan kurssikertoja siirtää myöhempään ajankohtaan tai hyvittää lahjakortin muodossa.

 

 

 

Ohjaajat

Ohjaaja: Jannina Karjalainen

Jannina on koulutukseltaan fysioterapeutti ja pilatesohjaaja (klassinen matto- sekä laitepilatesohjaaja). Hän on ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja useita vuosia. Ilmapilateksessa Janninaa kiehtoo luovuuden käytön mahdollisuus tunteja suunnitellessa ja ohjatessa sekä välineen monipuolisuus ja hauskuus. Herttaisen ja ammattitaitoisen Janninan tunneilla on keskittynyt ja rauhallinen tunnelma. 

Ohjaaja: Anne Luhtala

Annella on monipuolinen ja pitkä tausta liikunnan ohjauksesta. Annen intohimona on liikkuvuus- ja kehonhuoltotunnit, joissa Anne on ohjaajana perusteellinen ja rauhallinen. Anne on hyväksytty Suomen Pilates yhdistyksen jäseneksi käytyään pitkän Pilates koulutuksen kaikki kolme tasoa (PilatesHealth). Lisäksi hän on kouluttautunut myös toisen kehonhuoltomenetelmän, Spiraalistabilaation ohjaajaksi. 

Palautteita aikaisemmilta kursseilta

”Tuttuja liikkeitä uudella twistillä! Kiva haastaa itseään ja kokeilla uutta!”

Kurssista parasta: ”Uusi väline ja sen tuomat mahdollisuudet.”

”Olo oli tunnin jälkeen hieman vetreämpi.”

”Todella mielenkiintoista, kuinka liinan kanssa tehtynä tutut pilatesliikkeet olivatkin ihan ”uusia”. 

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Ilmapilates –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Näin valmistaudut ilmapilatekseen:

  • Jotta ilmapilateskangas pysyy ehjänä ja harjoitus turvallisena, poista kaikki korut, kello sekä terävät hiuskiinnikkeet ennen harjoitusta. 
  • Hygieniasyistä paidan tulee peittää kainalot. 
  • Valitse sellaiset vaatteet, joissa ei ole ulospäin näkyviä vetoketjuja.
  • Puhdista mahdolliset rasvat käsistä ja jaloista sekä poista enin meikki, jotta kangas pysyy puhtaana. 
  • Puhdista jalkapohjat ennen harjoitusta tai käytä sukkia.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Juomapullo
  • Pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto

Terveysturvallisuus

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Putsaa lainaamasi välineet

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • UUTTA syksyllä 2022: Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla kursseilla (Ilmapilates, Pilates, Barre, Fascia kehonhuolto, HOT Yinjooga) kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, voidaan kurssikertoja siirtää myöhempään ajankohtaan tai hyvittää lahjakortin muodossa.