TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

ILMAPILATES

Hauska tapa haastaa ryhtilihaksia!

Ilmapilates -kurssi on sinua varten, joka halua

Mitä kurssilla tehdään?

Ilmapilateksessa käytämme kangasta pilatesharjoituksen haasteena ja tukena. Kankaan avulla maan vetovoima haastaa erityisesti tärkeitä ryhtiä ylläpitäviä corelihaksia. Samasta syystä myös venytykset tehostuvat. Liina siis haastaa, mutta myös tukee ja kannattelee liikkeitäsi. Liinan avulla pääset avaamaan kehoasi sekä rentoutumaan ihanasti. Pieni leikkimielisyys kulkee mukana läpi tunnin ja huolet leijailevat tiehensä.

 

Kenelle?

Kurssi soveltuu niin ensikertalaiselle kuten myös sinulle, jolle kankaan käyttö on jo tuttua. Harjoituksessa on eri liikevaihtoehtoja, joten jokaiselle löytyy sopiva taso haastaa kehoa. Tunti ei sisällä akrobatiaa. Halutessasi voit toki kokeilla haastavampaakin liikettä. Pilateksesta ei tarvitse ennakkoon olla kokemusta, vaan perehdymme kurssin alussa hieman pilateksen perusperiaatteisiin. Tehokasta ja hauskaa!

 

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 13, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Kursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.
  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä voit korvata sen jollakin seuraavista kursseista (riippuen kurssista, joko paikan päällä tai Livestreamissa): Ilmajooga basic, Lempeä-/Powerpilates, Yin-/Flowjooga, Niska-hartia
  • Korvaavalle tunnille tulee ilmoittautua, joten olethan yhteydessä meihin sähköpostilla ja kerro mille tunnille (kurssin nimi ja pvm) olisit haluakas tulemaan.
  • Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen.
  • HUOM! Starttikurssilla ei ole korvausmahdollisuutta poissaolotapauksissa kurssin lyhyen keston vuoksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, on keskeytyneestä kurssista mahdollista saada lahjakortti tai rahojen palautus.

Ohjaaja

Ohjaaja: Jenna Bremer

Jenna on koulutukseltaan liikunnanohjaaja (AMK) ja hänellä on ohjauskokemusta vuosien ajalta eri-ikäisistä liikkujista. Jenna on pilatesohjaaja (Pilates Health tasot 1-3) ja on Suomen Pilates yhdistyksen jäsen. Jenna kouluttautuu jatkuvasti lisää sekä harjoittelee itse säännöllisesti pilatesta ammentaen ideoita tunneilleen myös oman harjoittelun kautta. Jennan selkeässä ja rauhallisessa ohjauksessa pääsevät kaikki jujulle ilmapilateksen saloista.

Jennan tunnilla ilmapiiri on iloinen, rento ja kannustava, mutta myös haasteita on tarjolla niitä kaipaaville.

Palautteita aikaisemmilta kursseilta

”Tuttuja liikkeitä uudella twistillä! Kiva haastaa itseään ja kokeilla uutta. Erityisesti lopun venyttelyt olit ihania!”

Kurssista parasta: ”Uusi väline ja sen tuomat mahdollisuudet.”

”Olo oli tunnin jälkeen hieman vetreämpi.”

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Ilmapilates –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Näin valmistaudut ilmajoogaan:

  • Jotta ilmapilateskangas pysyy ehjänä ja harjoitus turvallisena, poista kaikki korut, kello sekä terävät hiuskiinnikkeet ennen harjoitusta. 
  • Hygieniasyistä paidan tulee peittää kainalot. 
  • Valitse sellaiset vaatteet, joissa ei ole ulospäin näkyviä vetoketjuja.
  • Puhdista mahdolliset rasvat käsistä ja jaloista sekä poista enin meikki, jotta kangas pysyy puhtaana. 
  • Puhdista jalkapohjat ennen harjoitusta tai käytä sukkia.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Juomapullo
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Käytä kasvomaskia pukuhuone ja aulatiloissa
  • Putsaa lainaamasi välineet

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan täältä.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Kursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä voit korvata sen jollakin seuraavista kursseista (riippuen kurssista, joko paikan päällä tai Livestreamissa): Lempeä-/Powerpilates, ilmajooga basic, Flowjooga, Niska-hartia.
  • Korvaavalle tunnille tulee ilmoittautua, joten olethan yhteydessä meihin sähköpostilla ja kerro mille tunnille (kurssin nimi ja pvm) olisit haluakas tulemaan.
  • Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen.