BABY POWER

Vahvistu yhdessä vauvan kanssa liikkuessa

Kurssin nimi

Alaotsikko

Luhtavillan BabyPower on luotu sinulle, joka haluat...

Kurssi ei ole…

Lihaskuntoharjoittelu auttaa palautumaan raskaudesta

BabyPower tarjoaa äidille mahdollisuuden palautua raskaudesta liikkuen omaa kehoa kuunnellen ja hiljalleen tehoja lisäten. Pääosa liikkumisesta on suunnattu äideille: vahvistamme kehoa kokonaisvaltaisesti ja kiinnitämme myös huomiota lantionpohjan sekä keskivartalon lihaksiin. Vauva on luontevasti mukana liikkeissä jumppakaverina.  

Raskauden jälkeen on tärkeää vahvistaa myös syviä, asentoa tukevia lihaksia. Kiinnitämme erityishuomiota lantionpohjaa ja keskivartaloa tukeviin lihaksiin samalla kun vahvistamme koko kehon lihaksistoa. 

Kenelle BabyPower sopii?

BabyPower -kurssille voit tulla lapsen kanssa, joka osaa jo kannatella päätään. Usein vauvatunnit aloitetaan noin 2-3 kuukauden ikäisen vauvan kanssa lempeistä lajeista kuten jooga tai pilates, jonka jälkeen on luontevaa siirtyä kehoa enemmän kuormittavaan lajiin. Palautuminen ja liikunnallinen tausta ja mieltymykset ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten halutessasi voit tulla myös BabyPower -kurssille pienenkin vauvan kanssa. Yläikärajaa ei ole, mutta osallistuminen on haastavampaa siinä vaiheessa, kun lapsi liikkuu reippaasti ryömien, kontaten tai kävellen (usein 9-10 kuukauden iässä).

Millaista Luhtavillan BabyPower on?

BabyPower -treeni koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä lyhyestä liikkuvuusosiosta. Tunnin alussa lämmitellään yhdessä vauvan kanssa musiikin mukana liikkuen, jolloin keho valmistautuu varsinaiseen treeniin ja saadaan hiki pintaan. Lämmittelyn jälkeen seuraa lihaskunto-osio, jossa vahvistamme kehoa monipuolisesti ja teemme liikkeet joko vauvan kanssa tai esim. jumppakuminauhoja, käsipainoja ja pieniä kahvakuulia hyödyntäen. Lopun liikkuvuusosiossa teemme muutaman täsmäliikkeen, jolla avaamme ja rentoutamme mm. rintarankaa ja selkää.

Ohjaaja neuvoo turvalliset tekniikat liikkeiden suorittamiseen. Jokaiselle löydetään omaan palautumisen vaiheeseen soveltuva harjoite. Treeni kohdistuu isoihin lihasryhmiin kuten reisiin, pakaroihin, keskivartaloon ja niska-hartiaseutuun. Kiinnitämme liikkeitä suorittaessa huomiota erityisesti lantionpohjan lihaksiin ja keskivartalon syvään tukeen.

Kurssijaksot

Baby-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu 1-3 kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit valita liikkua kanssamme paikan päällä tai osallistua mukaan livestreamin välityksellä.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 13, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille. 

Kurssilla on mahdollista korvata yksi poissaolo muilla Baby-tunneilla kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Mikäli kurssikertojen pitäminen paikan päällä estyy koronapandemian vuoksi, siirtyvät kurssikerrat verkon välityksellä tapahtuviksi. Kurssikerta pidetään tällöin mahdollisuuksien mukaan reaaliaikaisesti (online live) ja tunneista saa myös tallenteet.

Ohjaajat

Ohjaaja: Anne Luhtala

Annella on monipuolinen ja pitkä tausta ryhmäliikunnan ohjauksesta sekä laajasti perehtymistä synnytyksen jälkeiseen palautumiseen. Treenissä on Annen mielestä tärkeää löytää itselle sopivan tasoinen harjoite, jotta harjoittelu on mielekästä. Mielekäs liikunta motivoi!

Ohjeet kurssille tulevalle

Tervetuloa kurssille!

Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta. Vaunut mahtuvat hyvin sisätiloihin.

Ota mukaan

  • Joustavat vaatteet
  • Sisäkengät suositeltavat tai paljain jaloin
  • Juomapullo (täytä pullo mielellään jo kotona)
  • Suuri pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto
  • Vauvalle makoiluviltti sekä leluja viihdykkeeksi

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Käytä kasvomaskia pukuhuone ja aulatiloissa
  • Putsaa lainaamasi välineet

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan TÄÄLTÄ.

Korvaustunti

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille. 

Kurssilla on mahdollista korvata yksi poissaolo muilla Baby-tunneilla kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Mikäli kurssikertojen pitäminen paikan päällä estyy koronapandemian vuoksi, siirtyvät kurssikerrat verkon välityksellä tapahtuviksi. Kurssikerta pidetään tällöin mahdollisuuksien mukaan reaaliaikaisesti (online live) ja tunneista saa myös tallenteet.

Syyskaudella 2021 tunteja ei pidetä seuraavina loma- ja pyhäpäivinä:

  • ma 6.12. itsenäisyyspäivänä