MAMA BARRE

Ryhdikäs ja vahva keho läpi raskauden

MamaBarre -kurssi on sinua varten, joka haluat

Kurssi ei ole…

Liikunnasta hyvinvointia raskausaikaan

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista. 

Luhtavillan MamaBarre on suunniteltu odottavan äidin tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Kaiken hehkun ja ihanan odotuksen lisäksi saattaa esiintyä jalkojen turvotusta, kiristystä selässä, ryhdin lysähtämistä, huonovointisuutta… joita voit helpottaa liikkumalla.

Jos kärsit raskauden aiheuttamista kivuista, ei välttämättä kannata jäädä paikoilleen. Tässäkin asiassa liike on lääke.

Millaista Luhtavillan MamaBarre on?

MamaBarre tunti aloitetaan monipuolisella alkulämmittelyllä sekä tangolla tehtävällä tehokaalla treenillä. Tunnin loppupuoliskolla keskitytään matolla tehtäviin pilatestyyppisiin harjoitteisiin, joilla huollamme kehoa ja pidämme mm. rangan liikkuvuutta yllä.

Tangolla tehtävät liikkeet tulevat balettimaailmasta (mm. jalkatekniikkaan keskittyviä plie- ja tendusarjoja), mutta ne on muokattu raskaana olevalle sopivaksi harjoittelumuodoksi . Tunnilla tehtävät liikkeet keskittyvät hyvän ryhdin ylläpitämiseen, kehonhallinnan parantamiseen ja mahdollisten raskausvaivojen helpottamiseen.

MamaBarre on samaan aikaan tehokas lihaskuntotunti, jossa saa poltetta pakaroihin ja vahvistusta koko kehon lihaksiin, sekä lempeä harjoitus hyvän ryhdin ja liikkuvuuden ylläpitoon.

Kenelle MamaBarre sopii?

MamaBarre sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta baletista tai muistakaan lajeista.

Kurssijaksot

Mama-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Muutokset enimmäisosallistujamäärässä mahdollisia. Arvioimme kunkin kurssin enimmäisosallistujamäärän tilanteen mukaan riippuen kurssin sisällöstä ja kohderyhmästä. (tieto päivitetty 14.8.2022)

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • UUTTA syksyllä 2022: Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla Mama-tunneilla kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Mikäli tiedät edellisenä päivänä tai aiemmin olevasi poissa tunnilta, voit ilmoittaa siitä meille sähköpostilla. Kerro sähköpostissa tunnin nimi ja päivämäärä [email protected]
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, voidaan kurssikertoja siirtää myöhempään ajankohtaan tai muuntaa verkon välityksellä tapahtuvaksi.

Ohjaajat

Ohjaaja: Anita Cuadra

Anita on koulutukseltaan tanssinopettaja (AMK) ja barre-ohjaaja. Anita valmistuu syksyllä 2022 äitiysliikuntavalmentajaksi (neliosainen täydennyskoulutus). Anita on opettanut päätoimisesti tanssia lähes 20 vuoden ajan.

Anita on ohjaaja tarkka, kannustava ja iloinen. Anitan tunneilla tehdään liikkeet tehokkaasti, hyvällä fiiliksellä omaa kehoa kuunnellen. Anitan mielessä barressa parasta on tunnin jälkeinen ryhdikäs, kevyt ja vahva olo.

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli on liikuntastudion ja FysioLuhtavillan perustaja ja koulutukseltaan äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti. Ryhmäliikunnan ohjaamisesta Tuulilla on viidentoista vuoden kokemus.

Tuuli on ohjaajana tarkka, mutta pitää huolen siitä, että tunneilla tehdään eikä vain hinkata pikkuseikkoja. Tuulin tunneilla on keskittynyt ja leppoisa tunnelma.

Palautteita aikaisemmilta kursseilta

Parasta oli se että uskalsi liikkua turvallisesti niin, että raskaus oli huomioitu. Tiesin että uskallan tehdä näin ja näin, kun kerran ammattilainen on tämän miettinyt. Balettia ei ollut ”liikaa”, ja sen pystyi ottamaan kunnon ylläpidon kannalta.”

”Opin jotain baletista, uusia lantionpohjaharjoitteita ja apuja liitoskipuihin. Hyödyin varmasti ainakin niin että kunto ja pakaralihakset pysyivät paremmassa kuosissa raskauden aikana.” 

”Kurssi motivoi liikkumaan. Liikkeet sopivan yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Pystyi osallistumaan kotoa käsin ja tallenteenkin kautta, jos oma olo tai aikataulu ei sallinut barreilua juuri tunnin aikana. Sopivan mittainen liikuntakerta, ja hyvä kombo barrea+pilatesta.”

Ohjeet kurssille tulijalle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan MamaBarre –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Tunnilla ollaan paljain jaloin tai sukkasillaan
  • Juomapullo
  • Pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto

Terveysturvallisuus

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Putsaa lainaamasi välineet

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • UUTTA syksyllä 2022: Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla Mama-tunneilla kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Mikäli tiedät edellisenä päivänä tai aiemmin olevasi poissa tunnilta, voit ilmoittaa siitä meille sähköpostilla. Kerro sähköpostissa tunnin nimi ja päivämäärä [email protected]
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, voidaan kurssikertoja siirtää myöhempään ajankohtaan tai muuntaa verkon välityksellä tapahtuvaksi.