TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

MAMA YOGA

Rento ja hyvinvoiva keho läpi raskauden

MamaYoga -kurssi on sinua varten, joka haluat

Kurssi ei ole…

Liikunnasta hyvinvointia raskausaikaan

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista. 

Luhtavillan MamaYoga on suunniteltu odottavan äidin tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Kaiken hehkun ja ihanan odotuksen lisäksi saattaa esiintyä jalkojen turvotusta, kiristystä selässä, ryhdin lysähtämistä, huonovointisuutta… joita voit helpottaa liikkumalla.

Jos kärsit raskauden aiheuttamista kivuista, ei välttämättä kannata jäädä paikoilleen. Tässäkin asiassa liike on lääke.

Millaista Luhtavillan MamaYoga on?

Joogaharjoitteet vahvistavat ja elvyttävät kehoa sekä auttavat löytämään rentouden ja tyyneyden. Nämä tunnit ovat siis yhdistelmä kehon vahvistamista, avaamista ja rauhoittumista.

Alkutunnista keskitymme hengitysharjoitteisiin sekä avaamme ylävartaloa tehden tilaa hengitykselle. Hengitysharjoitukset ja asanat tuovat lisää tilaa kohdun ja vatsan seudun alueelle sekä avaavat erityisesti rintarankaa ja elvyttävät hartoita.

Tunti etenee dynaamisiin jooga-asanoihin, jotka vahvistavat alavartaloa, parantavat jalkojen verenkiertoa ja venyttävät kiristyneitä lihaksia. Jooga-asanoissa huomioidaan myös faskiat eli lihaskalvot ja tehdään niitä huoltavia laajoja liikkeitä.

Loppua kohden tunti rauhoittuu pidempikestoisiin, hermostoa rauhoittaviin asanoihin ja loppurentoutukseen.

Kenelle MamaYoga sopii?

Raskausjooga sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta joogasta tai muistakaan lajeista.

Jos olet harrastanut joogaa jo ennen raskautta tai jatkanut sitä entiseen tapaan alkuraskaudesta, valmistaudu nyt rauhoittamaan hieman harjoittelua. Tällä kurssilla opit muokkaamaan sinulle jo ennestään tuttuja asanoita raskauteen sopivammaksi ja lisäämään harjoitteluun uusia elementtejä.

Kurssijaksot

Mama-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit valita liikkua kanssamme paikan päällä tai osallistua mukaan livestreamin välityksellä.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 10, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Jäikö tunti välistä? Ei hätää!

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä, voit tehdä korvaavan tunnin tallenteelta. Tallenteet ovat käytössäsi koko kurssin ajan ja vielä viikon kurssin päättymisen jälkeen.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle mahdollisuuden liikkua halutessasi myös useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miksi tunnit kuvataan?
Tunnit kuvataan livelähetyksenä, jotta kurssille on mahdollista osallistua myös etänä kotoa käsin. Paikan päällä olevia osallistujia ei kuvata. Videotallenteessa näkyy vain ohjaaja.

Ohjaajat

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli lähestyy opetuksessaan joogaa lempeästi ja maanläheisesti turvallisen tekniikan kautta.Tuulin tunneilla tehdään helpohkoja asentoja, mutta myös haastetta löytyy sitä kaipaaville. Tuuli on koulutukseltaan äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti.

Ohjaaja: Saija Pohjanvirta

Saija on äitiysfysioterapeutti, joka on kouluttautunut myös joogaohjaajaksi. Saijan tunneilla yhdistyvät joogan lempeät, avaavat ja voimistavat liikkeet äitiysfysioterapeuttiseen osaamiseen.

 

Palautteita aikaisemmilta kursseilta

”Raskaana olevalle sopivat liikkeet, lihasten tuki ja kontrolloidut liikkeet oli huomiotu erinomaisesti. Hyvä että tuli vähintään kerta viikossa treenattua lantionpohjaa ja muita lihasryhmiä. Kiitos ammattitaitoiselle ja mukavalle ohjaajalle!”

”Ohjaajat ja ilmapiiri olivat parasta. Sain myös erinomaisia työkaluja raskauteen ja synnytykseen.

”Opin olemaan omaa kehoani kohtaan lempeämpi mutta löytämään silti sopivia liikkeitä muuttuvan kehon kanssa.”

”Olin jättänyt liikunnan väliin raskausaikana ja kurssille osallistumalla huomasin miten monipuolisesti voikin tehdä liikkeitä vaikka onkin raskaana. Livestream kurssi oli todella hyvin ja helposti järjestetty. Osallistuminen ei ollut vaikeaa.”

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan MamaYoga –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Tunnilla ollaan paljain jaloin tai sukkasillaan
  • Juomapullo
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Käytä kasvomaskia pukuhuone ja aulatiloissa
  • Putsaa lainaamasi välineet

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan täältä.

Jäikö tunti välistä? Ei hätää!

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä, voit tehdä korvaavan tunnin tallenteelta. Tallenteet ovat käytössäsi koko kurssin ajan  ja vielä viikon kurssin päättymisen jälkeen.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle mahdollisuuden liikkua halutessasi myös useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miksi tunnit kuvataan?
Tunnit kuvataan livelähetyksenä, jotta kurssille on mahdollista osallistua myös etänä kotoa käsin. Paikan päällä olevia osallistujia ei kuvata. Videotallenteessa näkyy vain ohjaaja. 

Ohjeet LIVESTREAM -kurssille osallistuvalle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan MamaYoga LIVESTREAM –kurssille!

Tunti lähetetään suorana kurssialustalla. Ilmoittautumisen yhteydessä pääset luomaan itsellesi käyttäjätunnukset. Tunnuksilla pääset kirjautumaan kurssialustalle, josta voit seurata livelähetystä selaimesta tai katsoa tallenteita. Et tarvitse mitään erillisiä sovelluksia tuntien katsomiseen.

Mitä tarvitset tunnille:

  • Joustavat vaatteet
  • Jumppamatto tai muu mukavalta tuntuva alusta, esim. olohuoneen matto
  • Kotona harjoitteluun tarvitset tyynyjä ja hyvänä apuvälineenä toimivat myös joogatiilet tai kaksi avaamatonta kahvipakettia

Tuntien tallenteet nähtävissäsi koko kurssin ajan

  • Tunnit kuvataan livelähetyksenä ja pääset osallistumaan mukaan reaaliaikaisesti. Kun sitoudut viikottaiseen tuntiin, sinun tulee todella liikuttua eikä treenejä tule niin helposti jätettyä välistä.
  • Jos kuitenkin missaat tunnin, jäävät tallenteet katsottavaksesi koko kurssin ajaksi ja vielä viikoksi kurssin päättymisen jälkeen.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle myös mahdollisuuden liikkua halutessasi useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.