Hot/Lämpö YIN-jooga

Yin jooga on staattisempi joogatyyli, jossa keskitytään syvävenytyksiin ja rentoutumiseen sidekudoksia stilmuloiden. Asanat vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta kuten nivelten ympärillä (lantionseutu, selkä, jalta & kädet). Asennot tehdään passiivisesti tietoisesti hengittäen ja painovoimalle antautuen. Asennoissa viivytään useiden minuuttien ajan (3-6min).

Jooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, jossa keho, mieli ja hengitys liittyvät toisiinsa. Yin jooga tukee muuta liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan ja avautumaan.

Harjoittelu sopii kaikille iästä ja kunnosta riippumatta. Mukaan joustavat vaatteet, iso pyyhe joogamaton päälle sekä juomapullo.

Hotjoogaharjoitus tapahtuu noin 25-32 asteiseiksi lämmitetyssä salissa. Käytämme infrapunalämmittimiä, jotta ilma on edelleen miellyttävää hengittää eikä lämpö tunnu ahdistavalta.

Lämpimässä harjoittelu lisää kehon liikkuvuutta. Lihakset ja nivelet pysyvät koko harjoituksen ajan lämpiminä, joten ne eivät kipeydy niin helposti harjoituksessa. Hotjoogassa voi osittain tehdä harjoituksen lempeämmin, sillä lämpimässä lihakset ovat rennompia ja keho on tämän vuoksi notkeampi.

Mukaan joustavat vaatteet, iso pyyhe joogamaton päälle sekä juomapullo.

Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka

Karoliina on avoin ja huumorintajuinen ohjaaja, joka tutustuttaa sinut lempeästi joogaan. Karoliina huolehtii tarkasti, että kaikki tekevät asanat turvallisesti, mutta huomioi samalla, että jokaisen keho on erilainen eikä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa linjata sitä. Tärkeintä on, että jooga tuntuu itselle hyvältä.

Ohjaaja: Paula Band

Paula on ohjaajana tarkka, selkeä ja lempeän rohkaiseva. Paulan tavoitteena on pyrkiä löytämään jokaiselle ryhmäläiselle sopivan haastava ja yksilöllinen harjoitus erilaisin vaihtoehdoin. Paula painottaa kunnioittavaa ja sallivaa läsnäoloa sekä itsensä kuuntelua.

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli  lähestyy opetuksessaan joogaa lempeästi ja maanläheisesti turvallisen tekniikan kautta. Tuuli näkee joogan fyysisenä harjoituksena, josta voi oppia myös paljon tapoja mielen rauhoittamiseen, lempeyteen ja itsetuntemukseen.