MamaBarre

Barre on saanut innoituksensa tanssijoiden balettitangolla tehdystä harjoittelusta ja siinä yhdistyy lisäksi pilatesmainen lihaskuntoharjoittelu.

Lempeät ja samalla tehokkaat balettimaiset harjoitteet tarjoavat odottavalle äidille erinomaisen liikuntamuodon vahvistaen kehoa ja lisäten liikkuvuutta. Barre-tunnilla tunnet olosi samaan aikaan vahvaksi, vetreäksi ja elegantiksi – myös kasvavan vatsan kanssa! Saat tehokkaan treenin, helpotusta ryhdin ylläpitämiseen ja itsevarmuutta.

Kenelle MamaBarre sopii?

MamaBarre sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta baletista tai muistakaan lajeista.

Syyskausi 2020

Syyskauden Mama-kurssit jakautuvat kahteen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita kummallekin jaksolle. Voit siis ilmoittautua 2. jaksolle vaikka et ole ollut mukana 1. jaksolla. Tämä mahdollistaa kurssille osallistumisen haluamassaan raskauden vaiheessa.

Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Millaista Luhtavillan MamaBarre on?

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista.

Luhtavillan MamaBarre on suunniteltu odottavan äidin tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Kaiken hehkun ja ihanan odotuksen lisäksi saattaa esiintyä jalkojen turvotusta, kiristystä selässä, ryhdin lysähtämistä, huonovointisuutta… joita voit helpottaa liikkumalla.

MamaBarre tunti aloitetaan monipuolisella alkulämmittelyllä sekä tangolla tehtävällä tehokaalla treenillä. Tunnin loppupuoliskolla keskitytään matolla tehtäviin pilatestyyppisiin harjoitteisiin, joilla huollamme kehoa ja pidämme mm. rangan liikkuvuutta yllä.

Tangolla tehtävät liikkeet tulevat balettimaailmasta (mm. jalkatekniikkaan keskittyviä plie- ja tendusarjoja), mutta ne on muokattu raskaana olevalle sopivaksi harjoittelumuodoksi . Tunnilla tehtävät liikkeet keskittyvät hyvän ryhdin ylläpitämiseen, kehonhallinnan parantamiseen ja mahdollisten raskausvaivojen helpottamiseen.

MamaBarre 1. jakso

120
  • 24.8. – 12.10.2020
  • 8 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-18:55
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaBarre 2. jakso

120
  • 19.10. – 7.12.2020
  • 8 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-18:55
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Lyhytkursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo liikuntastudion avoimilla viikkotunneilla kuluvan kauden aikana. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Poissaolon voi mahdollisesti korvata myös muulla Mama-tunnilla, jos kyseisellä kurssilla on vapaita paikkoja. Tiedustelethan etukäteen korvausasiaa.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, siirrämme opetuksen verkon välityksellä tapahtuvaksi. Annamme lisäohjeistusta, jos tilanne tulisi ajankohtaiseksi.

Ohjaaja: Jannina Pylväläinen

Jannina on koulukseltaan fysioterapeutti, pilatesohjaaja sekä tanssinohjaaja. Jannina on erikostunut äitiysfysioterapiaan sekä ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja useita vuosia. Herttaisen ja ammattitaitoisen Janninan tunneilla on keskittynyt ja rauhallinen tunnelma.