BabyBarre

BabyBarre on äidin ja vauvan yhteinen liikuntahetki. Lempeät ja samalla tehokkaat balettimaiset harjoitteet auttavat äitiä palautumaan raskaudesta vahvistaen kehoa ja lisäten liikkuvuutta.

BabyBarre -tunnilla vauvat voivat olla osan ajasta sylissä, kantorepussa tai -liinassa ja osan tunnista leikkiä matolla äidin vieressä. Tunti on tarkoitettu äidin omaksi treeniksi, mutta tuntisisällössä huomioidaan myös vauvojen viihtyvyys.

BabyBarreen voit tulla lapsen kanssa, joka osaa jo kannatella päätään. Usein vauvatunnit aloitetaan noin 2-3 kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Yläikärajaa ei ole, mutta osallistuminen on haastavampaa siinä vaiheessa, kun lapsi liikkuu reippaasti ryömien, kontaten tai kävellen (usein 9-10 kuukauden iässä).

Baletti ja pilates kohtaavat

Barre on saanut innoituksensa tanssijoiden balettitangolla tehdystä harjoittelusta ja siinä yhdistyy lisäksi pilatesmainen lihaskuntoharjoittelu. Tunti on tehokas yhdistelmä liikkuvuus- ja lihasvoimaharjoittelua.

BabyBarre-tunnilla tehtävät liikkeet tulevat balettimaailmasta, mutta ne on muokattu vasta synnyttäneelle sopivaksi harjoittelumuodoksi. Tunnilla tehtävät liikkeet keskittyvät keskivartalon tuen uudelleen löytämiseen, hyvän ryhdin ylläpitämiseen sekä kehonhallinnan parantamiseen.

BabyBarre-tunti sisältää monipuolisen lämmittelyn, jalkatekniikkaan keskittyviä plie- ja tendusarjoja sekä balettitangolla tehtäviä liikkeitä. Koko tuntia ei treenata tangossa kiinni, vaan välillä harjoitteita tehdään lattialla ja toisinaan apuna käytetään erilaisia välineitä.

BabyBarre auttaa palautumaan raskaudesta

Raskaus ja synnytys muuttavat tuoreen äidin kehoa. Oma vartalo voi tuntua hyvinkin erilaiselta ja kehon hahmottaminen voi olla haastavaa. BabyBarre auttaa palautumaan raskaudesta parantamalla kehon lihastasapainoa: vahvistaen heikkoja lihaksia ja venyttäen kireitä.

Raskauden jälkeen on tärkeää vahvistaa pikkuhiljaa kehon heikkoja lihaksia, jotka ovat olennaisia hyvässä kehonhallinnassa ja kipu- ja rasitustilojen ennaltaehkäisyssä. Kiinnitämme erityishuomiota lantionpohjaa ja keskivartaloa vahvistaviin harjoitteisiin. Näiden lisäksi kiinnitämme erityisesti huomiota ylävartalon kannatteluun sekä pakaroiden vahvistamiseen, sillä ne tukevat äidin palautumista ja vähentävät virheellisiä kuormitusasentoja.

Kehon uudenlainen kuormitus ja vauvan kantaminen saattavat myös jäykistää kehoa. BabyBarre -tunnilla tehtävät laajat liikeradat lisäävät myös kuin huomaamatta liikkuvuutta. Liikkuvuuden parantaminen on suuressa roolissa äidin palautumisessa arkiaskareista ja vauvan kannattelusta. Keskitymme erityisesti alaraajojen lihaskireyksien helpottamiseen, rintakehän liikkuvuuden lisäämiseen sekä selkää vetreyttäviin liikkeisiin.

Syyskausi 2019

Syyskauden Baby-kurssit jakautuvat kahteen samantasoiseen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita kummallekin jaksolle. Voit siis ilmoittautua 2. jaksolle vaikka et ole ollut mukana 1. jaksolla. Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

BabyBarre 1.jakso

112
  • 19.8.-7.10.2019
  • 8 x 45min
  • Maanantaisin klo 10:30-11:15
  • Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

BabyBarre 2.jakso

112
  • 21.10.-9.12.2019
  • 8 x 45min
  • Maanantaisin klo 10:30-11:15
  • Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)
Ilmoittaudu mukaan täältä!

Mahdollisuus korvata poissaolo

Lyhytkursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo liikuntastudion avoimilla viikkotunneilla kuluvan kauden aikana. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Poissaolon voi mahdollisesti korvata myös muulla Baby-tunnilla, jos kyseisellä kurssilla on vapaita paikkoja. Tiedustelethan etukäteen korvausasiaa.

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli on ohjaajana tarkka siitä, että teet liikkeet turvallisesti ja tarjoaa mielellään vaihtoehtoisia liikkeitä, jotta juuri sinulle löytyy sopiva versio. Tuulin tunneilla saat monipuolisen ja sinulle sopivan tasoisen treenin, jossa hiki on taattu ja hymy säilyy huulilla.

Tuuli on liikuntastudion omistaja ja hänellä on pitkä kokemus ryhmäliikunnanohjaajana. Tuuli on äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti.