Pilates

Pilates-harjoittelulla parannat ryhtiä, hengitystekniikkaa, liikkuvuutta ja stressinhallintaa. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia.

Pilatestuntimme ovat modernia pilatesta. Tunneillamme yhdistetään Joseph Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä terveysliikunnan nykytietämykseen sekä uusimpaan tutkimustietoon tuki- ja liikuntaelin harjoittelusta.

Pilates-harjoittelun pohjana ovat kuusi perusperiaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnit kehittävät voimaa ja liikkuvuutta sekä antavat hyvää oloa.

“Pilates-harjoittelun pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä. Pilates -harjoitteet käynnistyvät keskivartalon syvien lihasten aktivoimisesta, ja useimmiten ne toteutetaan lateraalisen hengityksen rytmissä. Niissä pyritään myös sitomaan kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen toistensa kanssa.”
– Suomen Pilates Yhdistys ry

Pilateksen keskitason tunnit sunnuntaisin

Pilateksen keskitason tunnit sopivat sinulle, jolla on jo käsitys pilatesharjoittelun perusteista ja kaipaat hieman lisähaasteita tai harjoittelun syventämistä. Jos Pilateksen peruskäsitteet ovat jo tiedossasi, kuten lapatuki, ydintyki sekä pilatekseen liittyvä hengitys ja olet ehtinyt tutustumaan piletesharjoitteluun n.10 tunnin verran aiemmin, on tunti sinulle sopivan tasoinen.

Ohjaaja: Annaleena Anteroinen

Ansku on pitrsakka ja kokenut ryhmäliikunnan ohjaaja sekä kouluttaja. Anskun tunneilla ei tunnelma ole liian vakava ja vaikka tekniikka onkin tärkeää ja tunnit tehokkaita, on tunnelma leppoisa. Anskun tunneilla liikkeet vaihtuvat hieman nopeatempoisemmin.

Ohjaaja: Anne Luhtala

Anne on monipuolinen ja pidetty ohjaaja, jolla on pitkä tausta erilaisista ryhmäliikunnan ohjauksista. Annen intohimona on liikkuvuus- ja kehonhuoltotunnit, joissa Anne on ohjaajana perusteellinen ja rauhallinen. Annen tunnilla ei kuitenkaan olla suu mutrussa vaan annetaan huumorin tuoda hymy huulille. Anne on pilatesohjaaja (Pilates Health 1 & 2).