Dynaaminen jooga

Jooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, jossa keho, mieli ja hengitys liittyvät toisiinsa. Joogan virtaavat ja avaavat liikkeet antavat joustavuutta ja eloa koko olemukseen.

Dynaamisen joogan tunneilla tehdään klassisia asanoita, joissa yhdistyy hatha-, astanga- ja flowjooga. Dynaaminen jooga lisää liikkuvuutta, vahvistaa kehoa, opettaa rentoutumista ja parantaa keskittymiskykyä.

Tunnin alussa hiljennytään rauhoittumaan ja keskitytään hengitystekniikkaan. Tämän jälkeen keho herätellään lempein liikkein ja valmistaudutaan harjoituksiin aurinkotervehdysten avulla. Tunti etenee monipuolisiin asanoihin, jotka vahvistavat ja venyttävät, harjoittavat tasapainoa sekä lisäävät liikkuvuutta. Tunti päättyy rentoutukseen, joka edelleen tehostaa joogaharjoittelun positiivisia vaikutuksia.

Dynaaminen jooga sopii myös aloittelijoille ja ensikertalaisille. Jooga-asanat rakennetaan vaihe vaiheelta ja jokainen pystyy näin valitsemaan itselleen sopivan tasoisen harjoituksen.

Myös hot-tuntina!

Dynaamista joogaa on tarjolla myös hot-tuntina. Hotjoogaharjoitus tapahtuu noin 26-30 asteiseiksi lämmitetyssä salissa. Käytämme infrapunalämmittimiä, jotta ilma on edelleen miellyttävää hengittää eikä lämpö tunnu ahdistavalta. Lämpimässä harjoittelu lisää kehon liikkuvuutta ja laittaa hikoilemaan.

Ota hotjoogaan mukaan joustavat vaatteet, iso pyyhe joogamaton päälle sekä juomapullo.

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli  lähestyy opetuksessaan joogaa lempeästi ja maanläheisesti turvallisen tekniikan kautta. Tuuli näkee joogan fyysisenä harjoituksena, josta voi oppia myös paljon tapoja mielen rauhoittamiseen, lempeyteen ja itsetuntemukseen. Tuulin tunneilla leikitellään eri teemoilla, jotta harjoittelu ei käy tylsäksi ja saat joogaharrastukseen erilaisia lähestymiskulmia.

Ohjaaja: Paula Band

Paula on ohjaajana tarkka, selkeä ja lempeän rohkaiseva. Paulan tavoitteena on pyrkiä löytämään jokaiselle ryhmäläiselle sopivan haastava ja yksilöllinen harjoitus erilaisin vaihtoehdoin. Paula painottaa kunnioittavaa ja sallivaa läsnäoloa sekä itsensä kuuntelua.