Run for Fun! -juoksutekniikka ja oheisharjoitteet

Kutkuttaako keväiset juoksubaanat?

Haluatko löytää juoksun flown?

Tarvitsetko starttiapua juoksulenkkeilylle?

 Luhtavillan Run for Fun! on luotu sinulle, joka haluat

  • Aloittaa juoksulenkkeilyn

  • Edetä harjoittelussa oman kuntotasosi mukaan

  • Treenata juoksutekniikkan lisäksi juosua tukevia ominaisuuksia, kuten liikkuvuutta

  • Saada vinkkejä juoksua tukevaan lihaskuntoharjoitteluun

  • Ehkäistä rasitusvammoja oikeanlaisen juokstekniikan avulla

  • Varmistaa, että pääset hyvään alkuun harjoittelussa

  • Kasvattaa kuntoa ja saada lisää virtaa arkeen

  • Olla tyytyväinen itseesi jokaisen treenin jälkeen

Löydä flow juoksemiseen ja  nauti lenkeistä

Haluatko löytää juoksun flown, oikean tavan juosta vähentäen samalla vääränlaista kehon kuormitusta?  Kun juoksu kulkee ja on nautinnollisempaa, lenkille on helpompi lähteä! Olipa tavoitteenasi 5 km kuntoilu & ”pään tyhjennys”-treeni tai puolimaratoni, panostaminen juoksutekniikkaan ja oheisharjoitteisiin kannattaa.

Tule mukaan opettelemaan mistä koostuu hyvä juoksijan ryhti, kimmoisuus sekä millaiset liikkuvuusharjoitteet tukevat juoksusuasi teknisesti. Oman juoksutaustan omaavan fysioterapeutin ohjaama kurssi auttaa sinua keventämään askelta ja pääsemään tavoitteeseesi varmemmin sekä rasitusvammoja välttäen. Tehdään juoksemisesta kivaa!

Kenelle?

Kurssilaisia yhdistää halu opetella juoksemaan helpommin, teknisesti paremmin, tehokkaammin ja  elämyksellisemmin. Juoksu voi olla sinulle keino joko saavuttaa parempi kunto, unohtaa hetkeksi arkiset asiat tai voittaa itsesi osallistumalla juoksutapahtumaan.

Tavoitteesi?

Konkreettinen tavoite juoksumatkan pituudesta antaa harjoittelulle punaisen langan. Yhteisissä treeneissä opetellaan tekniikkaa ja tehdään oheisharjoitteita. Oman tavoitetason juoksulenkit toteutat itsenäisesti.

Kurssin sisältö ja aikataulu

  • Yhteiset tapaamiset pidetään viitenä peräkkäisenä lauantaina 8.5.- 5.6. klo 13:00-14:15.
  • Sen lisäksi jokaisella on oma ”juoksuläksy” jonka toteuttaa omalla ajalla. Treenit tehdään aina ulkona turvavälit huomioiden.

Kurssin ensimmäinen kerta toteutetaam Zoom-tapaamisena 8.5.

  • Tustuminen treeniohjelmiin.
    • jokainen valitsee itselleen omiin tavoitteisiinsa soveltuvan harjoitusohjelman.
  • Tehdään muutamia harjoituksia teemana ”juoksijan core ja hengitys”, varaa siis joustavat vaatteet yllesi
  • Pk- ja vk-sykkeen tunnistaminen ja hyödyntäminen treenissä

Yhteisten treenikertojen teemat: 

  • juoksutekniikka
    • Hyvään juoksutekniikkaan perehtyminen
    • Juoksudrillit
    • Intervalliharjoitukset
  • Juoksijan lihaskunto
    • Kuntopiirityyppinen toteutus
    • Mäkivedot
  • Juoksijan liikkuvuus
    • Kimmoisuusharjoitukset
    • Aktiivinen venyttely ja automobilisaatio
  • Juoksijan core ja hengitys 
    • Keskivartalon harjoitteet
    • Juoksijan ryhti ja hengitys

Run For Fun!

85
  • 8.5.-5.6.2021
  • 5 x 75 min
  • Lauantaisin klo 13:00-14:15
  • Ohjaaja: Hedvig Lundsten

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Liikuntastudio Luhtavillan Run For Fun! juoksutekniikka ja oheisharjoitteet  -kurssille.

Ensimmäinen tapaaminen toetutetaan Zoomin välityksellä. Muina kertoina tapaamme Liikunstatudio Luhtavillan edessä (Timpurinkuja 3). Voit tarvittaessa jättää kassin ym. lukkojen taakse studiolle säilöön. Liikuntastudiolta suuntaamme heti Leppävaaran urheilupuiston maisemiin treenaamaan. Teemme harjoitukset aina ulkona hyvät turvavälit säilyttäen.

Zoom-tapaamista varten sinun tulee ladata ilmainen Zoom-sovellus mobiililaitteellesi tai tietokoneellesi. Saat sähköpostiisi ennen tapaamista linkin, jok akautta pääset mukaan tapaamiseen.

Mitä mukaan treeneihin?

  • Juoksutossut ja juomapullo
  • Keliin sopivan vaatetus
  • Ulkotreenin ajaksi voit jättää muut tavarasi lukolliseen kaappiin liikuntastudiolle

FysioLuhtavilla

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Toimimme Lumme-salin kanssa samoissa tiloissa, lue lisää palveluistamme: www.fysioluhtavilla.fi

 Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Ohjaaja

Hedvig Lundsten

”Olen Hedvig Lundsten, koulutettu fysioterapeutti ja physiotrainer-valmentaja. Olen harrastanut juoksua kymmenisen vuotta, alussa epäsäännöllisemmin ja viimeiset viitisen vuotta tavoitteellisemmin. Juoksussa yhdistyy ihanasti liikunta, ulkoilu ja hetki omien ajatusten parissa. Fysioterapeutin tutkinnon tuoma ymmärrys anatomiasta ja biomekaniikasta yhdistettynä valmennuskoulutukseen on syventänyt omaa osaamista ja ymmärrystä juoksuharjoittelusta. Pidän oheisharjoittelua ja palautumista yhtä tärkeinä kuin itse juoksua, silloin kun tavoitteena on kehittyä juoksijana ja nauttia juoksusta ilman rasitusvammoja.”

Ihanaa juoksuflowta toivottaen,

Hedvig

Ilmoittaudu mukaan täältä!