MamaYoga

Odottaville äideille lempeää joogaa, joka vahvistaa ja elvyttää kehoa sekä rauhoittaa mieltä.

Raskauden aikana kehossa tapahtuu paljon muutoksia, joita et ehkä osannut edes aavistaa. Vaikka tämä raskaus ei olisikaan ensimmäisesi, on jokainen raskaus erilainen ja saatat yllättyä kehosi tuntemuksista. Raskausaika on oivallista aikaa kuunnella omaa kehoa herkemmin. Nyt on aika keskittyä sinun ja vauvan hyvinvointiin.

Raskausajan joogassa pääset rauhoittumaan hengitysharjoituksilla ja rauhallisilla asanoilla, mutta myös liikuttamaan ja vahvistamaan kehoa sopivasti. Jokainen pystyy luomaan itselleen sopivan harjoitteen, sillä vaihtoehtoja liikkeisiin on monia. Näin harjoitusta pystyy halutessaan muokkaamaan energisemmäksi tai rauhallisemmaksi. Täysin oman tuntemuksen mukaan.

Kenelle MamaYoga sopii?

Raskausjooga sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta joogasta tai muistakaan lajeista.

Jos olet harrastanut joogaa jo ennen raskautta tai jatkanut sitä entiseen tapaan alkuraskaudesta, valmistaudu nyt rauhoittamaan hieman harjoittelua. Tällä kurssilla opit muokkaamaan sinulle jo ennestään tuttuja asanoita raskauteen sopivammaksi ja lisäämään harjoitteluun uusia elementtejä.

Jos kärsit raskauden aiheuttamista kivuista, ei välttämättä kannata jäädä paikoilleen. Tässäkin asiassa liike on lääke.

Millaista Luhtavillan MamaYoga on?

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista.

Luhtavillan MamaYoga on suunniteltu raskaana olevan tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Joogaharjoitteet vahvistavat ja elvyttävät kehoa sekä auttavat löytämään rentouden ja tyyneyden. Nämä tunnit ovat siis yhdistelmä kehon vahvistamista, avaamista ja rauhoittumista.

Alkutunnista keskitymme hengitysharjoitteisiin sekä avaamme ylävartaloa tehden tilaa hengitykselle. Hengitysharjoitukset ja asanat tuovat lisää tilaa kohdun ja vatsan seudun alueelle sekä avaavat erityisesti rintarankaa ja elvyttävät hartoita.

Tunti etenee dynaamisiin jooga-asanoihin, jotka vahvistavat alavartaloa, parantavat jalkojen verenkiertoa ja venyttävät kiristyneitä lihaksia. Jooga-asanoissa huomioidaan myös faskiat eli lihaskalvot ja tehdään niitä huoltavia laajoja liikkeitä.

Loppua kohden tunti rauhoittuu pidempikestoisiin, hermostoa rauhoittaviin asanoihin ja loppurentoutukseen.

Kevätkausi 2021

Kevätkauden Mama-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

MamaYoga 1. jakso

90
  • 11.1. – 15.2.2021
  • 6 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-18:55
  • Ohjaaja: Saija Pohjanvirta
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaYoga LIVESTREAM 1. jakso

72
  • 11.1. – 15.2.2021
  • 6 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-18:55
  • Ohjaaja: Saija Pohjanvirta
  • Tunnit lähetetään Zoom-alustalla

MamaYoga 2. jakso

75
  • 1.3. – 29.3.2021
  • 5 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-18:55
  • Ohjaaja: Saija Pohjanvirta
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaYoga LIVESTREAM 2. jakso

60
  • 1.3. – 29.3.2021
  • 5 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-18:55
  • Ohjaaja: Saija Pohjanvirta
  • Tunnit lähetetään Zoom-alustalla

Tervetuloa kurssille!

Kurssi pidetään Luhtavillan Lumme-salissa Muurarinkuja 1, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet. Tunnilla ollaan sukkasillaan, joten sisäkenkiä ei tarvita.
  • Juomapullo, täytä mielellään se jo kotona.
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto.

Liikutaan yhdessä terveinä

Olemme mukauttaneet toimintaamme ja tehneet selkeät ohjeistukset siitä, miten pystymme liikkumaan yhdessä terveinä ja turvavälit huomioiden. Luethan huolella ohjeistuksemme mm. kasvomaskien käyttöön, käsienpesuun ja turvaväleihin liittyen: https://luhtavilla.fi/liikutaan-yhdessa-terveina/ 

Tunnin korvaaminen

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille. Korvataksesi tunnnin saat linkin liveStream-tunnille sekä tallenteen tunnista, joka on nähtävissä vielä muutama päivä tunnin jälkeen.

Hyödynnä ALENNUKSET FysioLuhtavillaan

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Olemme erikoistuneet äitiys- ja lantionpohjan fysioterapiaan ja toimimme Lumme-salin kanssa samoissa tiloissa. Saat kurssin alkaessa sähköpostiisi alennuskoodin FysioLuhtavillan palveluihin. Lue lisää palveluistamme: www.fysioluhtavilla.fi

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Liikuntastudio Luhtavillan LIVESTREAM-kurssille. Tunti lähetetään Zoom-alustan kautta.

Osallistuaksesi tunneille sinun tarvitsee vain ladata ilmainen Zoom-sovellus mobiililaitteellesi tai tietokoneellesi. Saat sähköpostiisi joka viikko linkin, jolla pääset seuraamaan live-tuntia. Online tunneilla ei kuulu taustamusiikki vaan keskitymme tarjoamaan miellyttävän treenihetken ohjaajan äänen kuuluessa hyvin.

Joustavuutta kurssille osallistumiseen

LIVESTREAM -kurssin jokaisesta kerrasta tehdään videotallenne, joka on käytettävissäsi vielä kaksi vuorokautta tunnin pitämisen jälkeen. Näin saat joustavuutta aikatauluihisi ja eikä sinulla jää kurssin kertoja väliin! Samalla pysyt etenevällä kurssilla hyvin mukana.

Mitä tarvitset tunnille:

  • Joustavat vaatteet, ollaan sukkasillaan
  • Juomapullo
  • Jumppamatto tai muu mukavalta tuntuva alusta, esim. olohuoneen matto
  • Tyynyjä
  • Hyvänä apuvälineenä toimivat myös joogatiilet tai kaksi avaamatonta kahvipakettia

Hyödynnä ALENNUKSET FysioLuhtavillaan

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Olemme erikoistuneet äitiys- ja lantionpohjan fysioterapiaan ja toimimme Lumme-salin kanssa samoissa tiloissa. Saat kurssin alkaessa sähköpostiisi alennuskoodin FysioLuhtavillan palveluihin. Lue lisää palveluistamme: www.fysioluhtavilla.fi

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

 

Kurssin osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 8, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin. Ryhmät pidetään pieninä, joten kannattaa ilmoittautua mukaan ajoissa.

Poissaolon korvaaminen

Jos et joskus pääse paikan päälle esim sairastumisen vuoksi, saat linkin liveStream-tunnille sekä tallenteen, joka on katsottavissa  kahden päivän ajan.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, siirrämme opetuksen verkon välityksellä tapahtuvaksi. Annamme lisäohjeistusta, jos tilanne tulisi ajankohtaiseksi.

 

Saija Pohjanvirta

Saija on äitiysfysioterapeutti, joka on kouluttautunut juuri myös joogaohjaajaksi. Saijan tunneilla yhdistyvät joogan lempeät, avaavat ja voimistavat liikkeet äitiysfysioterapeuttiseen osaamiseen.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Verkkokurssi

19