MamaPilates – raskaana oleville

Odottaville äideille lempeää pilatesta, joka vahvistaa ja elvyttää kehoa sekä rauhoittaa mieltä.

Raskauden aikana kehossa tapahtuu paljon muutoksia, joita et ehkä osannut edes aavistaa. Vaikka tämä raskaus ei olisikaan ensimmäisesi, on jokainen raskaus erilainen ja saatat yllättyä kehosi tuntemuksista. Raskausaika on oivallista aikaa kuunnella omaa kehoa herkemmin. Nyt on aika keskittyä sinun ja vauvan hyvinvointiin.

MamaPilateksessa pääset rauhoittumaan, mutta myös liikuttamaan ja vahvistamaan kehoa sopivasti. Jokainen pystyy luomaan itselleen sopivan harjoitteen, sillä vaihtoehtoja liikkeisiin on monia. Näin harjoitusta pystyy halutessaan muokkaamaan tehokkaammaksi tai lempeämmäksi – täysin oman tuntemuksen mukaan.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Kenelle raskausajan pilates sopii?

MamaPilates sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta pilateksesta tai muistakaan lajeista.

Jos olet harrastanut pilatesta jo ennen raskautta tai jatkanut sitä entiseen tapaan alkuraskaudesta, valmistaudu nyt rauhoittamaan hieman harjoittelua. Tällä kurssilla opit muokkaamaan sinulle jo ennestään tuttuja liikkeitä raskauteen sopivammaksi.

Jos kärsit raskauden aiheuttamista kivuista, ei välttämättä kannata jäädä paikoilleen. Tässäkin asiassa liike on lääke.

Millaista Luhtavillan MamaPilates on?

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista.

Luhtavillan raskausajan pilates on suunniteltu raskaana olevan tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Pilatesharjoitteet vahvistavat ja elvyttävät kehoa sekä auttavat löytämään rentouden ja tyyneyden. Nämä tunnit ovat siis yhdistelmä kehon vahvistamista, avaamista ja rauhoittumista.

Tunti rakentuu läsnäolo- ja hengitysharjoituksista, lantionpohjan täsmätreeneistä, poikittaista vatsalihasta ja koko kehon ryhtilihaksia vahvistavista pilatesliikkeistä, kevyistä venytyksistä sekä rentoutusharjoituksista. Harjoittelussa hyödynnetään palloja, kuminauhoja sekä pilatesrengasta tuomaan haastetta, tukea ja vaihtelua harjoitteluun. Tällä tunnilla kaikki liikkeet on suunniteltu raskausaikaan sopiviksi.

Kevätkausi 2021

Kevätkauden Mama-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

MamaPilates 1.jakso

90
  • 12.1.-16.2.2021
  • 6 x 55min
  • Tiistaisin klo 17:30-18:25
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaPilates LIVESTREAM 1.jakso

72
  • 12.1.-16.2.2021
  • 6 x 55min
  • Tiistaisin klo 17:30-18:25
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Tunnit lähetetään Zoom-alustalla

MamaPilates 2.jakso

90
  • 2.3.-6.4.2021
  • 6 x 55min
  • Tiistaisin klo 17:30-18:25
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaPilates LIVESTREAM 2.jakso

72
  • 2.3.-6.4.2021
  • 6 x 55min
  • Tiistaisin klo 17:30-18:25
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Tunnit lähetetään Zoom-alustalla

Tervetuloa kurssille!

Kurssi pidetään Luhtavillan Lumme-salissa Muurarinkuja 1, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta. Ovet avataan 15 min ennen tunnin alkua.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet. Tunnilla ollaan sukkasillaan, joten sisäkenkiä ei tarvita.
  • Juomapullo, täytä mielellään se jo kotona.
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto.

Liikutaan yhdessä terveinä

Olemme mukauttaneet toimintaamme ja tehneet selkeät ohjeistukset siitä, miten pystymme liikkumaan yhdessä terveinä ja turvavälit huomioiden. Luethan huolella ohjeistuksemme mm. kasvomaskien käyttöön, käsienpesuun ja turvaväleihin liittyen: https://luhtavilla.fi/liikutaan-yhdessa-terveina/ 

Tunnin korvaaminen

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille. Korvataksesi tunnnin saat linkin liveStream-tunnille sekä tallenteen tunnista, joka on nähtävissä vielä muutama päivä tunnin jälkeen.

Hyödynnä ALENNUKSET FysioLuhtavillaan

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Olemme erikoistuneet äitiys- ja lantionpohjan fysioterapiaan ja toimimme Lumme-salin kanssa samoissa tiloissa. Saat kurssin alkaessa sähköpostiisi alennuskoodin FysioLuhtavillan palveluihin. Lue lisää palveluistamme: www.fysioluhtavilla.fi

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Liikuntastudio Luhtavillan LIVESTREAM-kurssille. Tunti lähetetään Zoom-alustan kautta.

Osallistuaksesi tunneille sinun tarvitsee vain ladata ilmainen Zoom-sovellus mobiililaitteellesi tai tietokoneellesi. Saat sähköpostiisi joka viikko linkin, jolla pääset seuraamaan live-tuntia. Online tunneilla ei kuulu taustamusiikki vaan keskitymme tarjoamaan miellyttävän treenihetken ohjaajan äänen kuuluessa hyvin.

Joustavuutta kurssille osallistumiseen

LIVESTREAM -kurssin jokaisesta kerrasta tehdään videotallenne, joka on käytettävissäsi vielä kaksi vuorokautta tunnin pitämisen jälkeen. Näin saat joustavuutta aikatauluihisi ja eikä sinulla jää kurssin kertoja väliin! Samalla pysyt etenevällä kurssilla hyvin mukana.

Mitä tarvitset tunnille:

  • Joustavat vaatteet, ollaan sukkasillaan.
  • Juomapullo
  • Jumppamatto tai muu mukavalta tuntuva alusta, esim. olohuoneen matto.
  • Pilatespallo, jos kotoa löytyy. Pallon tilalla käy hyvin myös sohvatyyny.

Hyödynnä ALENNUKSET FysioLuhtavillaan

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Olemme erikoistuneet äitiys- ja lantionpohjan fysioterapiaan ja toimimme Lumme-salin kanssa samoissa tiloissa. Saat kurssin alkaessa sähköpostiisi alennuskoodin FysioLuhtavillan palveluihin. Lue lisää palveluistamme: www.fysioluhtavilla.fi

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssin osallistujamäärä

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 8, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin. Ryhmät pidetään pieninä, joten kannattaa ilmoittautua mukaan ajoissa.

Poissaolon korvaaminen

Jos et joskus pääse paikan päälle esim sairastumisen vuoksi, saat linkin liveStream-tunnille sekä tallenteen, joka on katsottavissa  kahden päivän ajan.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, siirrämme opetuksen verkon välityksellä tapahtuvaksi. Annamme lisäohjeistusta, jos tilanne tulisi ajankohtaiseksi.

Ohjaaja: Jannina Pylväläinen

Jannina on koulukseltaan fysioterapeutti, pilatesohjaaja sekä tanssinopettaja. Jannina on erikostunut äitiysfysioterapiaan sekä ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja useita vuosia. Herttaisen ja ammattitaitoisen Janninan tunneilla on keskittynyt ja rauhallinen tunnelma.

Ilmoittaudu mukaan täältä!