MamaYoga

Odottaville äideille lempeää joogaa, joka vahvistaa ja elvyttää kehoa sekä rauhoittaa mieltä.

Raskauden aikana kehossa tapahtuu paljon muutoksia, joita et ehkä osannut edes aavistaa. Vaikka tämä raskaus ei olisikaan ensimmäisesi, on jokainen raskaus erilainen ja saatat yllättyä kehosi tuntemuksista. Raskausaika on oivallista aikaa kuunnella omaa kehoa herkemmin. Nyt on aika keskittyä sinun ja vauvan hyvinvointiin.

Raskausajan joogassa pääset rauhoittumaan hengitysharjoituksilla ja rauhallisilla asanoilla, mutta myös liikuttamaan ja vahvistamaan kehoa sopivasti. Jokainen pystyy luomaan itselleen sopivan harjoitteen, sillä vaihtoehtoja liikkeisiin on monia. Näin harjoitusta pystyy halutessaan muokkaamaan energisemmäksi tai rauhallisemmaksi. Täysin oman tuntemuksen mukaan.

Kenelle MamaYoga sopii?

Raskausjooga sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta joogasta tai muistakaan lajeista.

Jos olet harrastanut joogaa jo ennen raskautta tai jatkanut sitä entiseen tapaan alkuraskaudesta, valmistaudu nyt rauhoittamaan hieman harjoittelua. Tällä kurssilla opit muokkaamaan sinulle jo ennestään tuttuja asanoita raskauteen sopivammaksi ja lisäämään harjoitteluun uusia elementtejä.

Jos kärsit raskauden aiheuttamista kivuista, ei välttämättä kannata jäädä paikoilleen. Tässäkin asiassa liike on lääke.

Millaista Luhtavillan MamaYoga on?

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista.

Luhtavillan MamaYoga on suunniteltu raskaana olevan tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Joogaharjoitteet vahvistavat ja elvyttävät kehoa sekä auttavat löytämään rentouden ja tyyneyden. Nämä tunnit ovat siis yhdistelmä kehon vahvistamista, avaamista ja rauhoittumista.

Alkutunnista keskitymme hengitysharjoitteisiin sekä avaamme ylävartaloa tehden tilaa hengitykselle. Hengitysharjoitukset ja asanat tuovat lisää tilaa kohdun ja vatsan seudun alueelle sekä avaavat erityisesti rintarankaa ja elvyttävät hartoita.

Tunti etenee dynaamisiin jooga-asanoihin, jotka vahvistavat alavartaloa, parantavat jalkojen verenkiertoa ja venyttävät kiristyneitä lihaksia. Jooga-asanoissa huomioidaan myös faskiat eli lihaskalvot ja tehdään niitä huoltavia laajoja liikkeitä.

Loppua kohden tunti rauhoittuu pidempikestoisiin, hermostoa rauhoittaviin asanoihin ja loppurentoutukseen.

Kevätkausi 2020

Kevätkauden Mama-kurssit jakautuvat kahteen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita kummallekin jaksolle. Voit siis ilmoittautua 2. jaksolle vaikka et ole ollut mukana 1. jaksolla. Tämä mahdollistaa kurssille osallistumisen haluamassaan raskauden vaiheessa.

Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

 

LISÄKURSSI: MamaYoga 2. jakso (pe)

98
  • 20.3.-15.5.2020
  • 7 x 55min
  • Perjantaisin klo 17:00-18:00
  • Ohjaaja: Saija Pohjanvirta
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)
  • TILAA

MamaYoga 2. jakso (ma)

112
  • 16.3. – 11.5.2020
  • 8 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-19:00
  • Ohjaaja: Saija Pohjanvirta
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)
  • TÄYNNÄ

MamaYogan kurssi täyttyi nopeasti, joten lisäsimme toisen kurssin perjantaille. Varaa paikkasi ajoissa!

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Lähetämme kaikille ilmoittautuneille kurssista laskun noin 1-2 viikkoa ennen kurssin alkua. Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

 

Mahdollisuus korvata poissaolo

Lyhytkursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo liikuntastudion avoimilla viikkotunneilla kuluvan kauden aikana. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Poissaolon voi mahdollisesti korvata myös muulla Mama-tunnilla, jos kyseisellä kurssilla on vapaita paikkoja. Tiedustelethan etukäteen korvausasiaa.

Ohjaajat

Ohjaaja: Saija Pohjanvirta

Saija on äitiysfysioterapeutti, joka on kouluttautunut juuri myös joogaohjaajaksi. Saijan tunneilla yhdistyvät joogan lempeät, avaavat ja voimistavat liikkeet äitiysfysioterapeuttiseen osaamiseen.

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli on joogaopettaja ja äitiysfysioterapeutti, joka opetuksessaan lähestyy joogaa lempeästi ja maanläheisesti turvallisen tekniikan kautta.

“Halusin luoda tunnin, joka ei pelkästään muokkaa perinteistä joogasarjaa raskaana oleville sopivaksi. Vaan toisi sen sijaan kaikki ne elementit, joita keho ja mieli raskausaikana kaipaa, tuttuja jooga-asanoita muistuttavaan muotoon. Poimin tärkeimmät harjoitteet koko laajalta raskausliikunnan skaalalta ja tuon ne joogaharjoitukseen.”

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Verkkokurssi

19