MamaPilates – raskaana oleville

Odottaville äideille lempeää pilatesta, joka vahvistaa ja elvyttää kehoa sekä rauhoittaa mieltä.

Raskauden aikana kehossa tapahtuu paljon muutoksia, joita et ehkä osannut edes aavistaa. Vaikka tämä raskaus ei olisikaan ensimmäisesi, on jokainen raskaus erilainen ja saatat yllättyä kehosi tuntemuksista. Raskausaika on oivallista aikaa kuunnella omaa kehoa herkemmin. Nyt on aika keskittyä sinun ja vauvan hyvinvointiin.

MamaPilateksessa pääset rauhoittumaan, mutta myös liikuttamaan ja vahvistamaan kehoa sopivasti. Jokainen pystyy luomaan itselleen sopivan harjoitteen, sillä vaihtoehtoja liikkeisiin on monia. Näin harjoitusta pystyy halutessaan muokkaamaan tehokkaammaksi tai lempeämmäksi – täysin oman tuntemuksen mukaan.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Kenelle raskausajan pilates sopii?

MamaPilates sopii kaikille odottaville äideille. Voit aloittaa kurssin jo heti alkuraskaudesta tai tulla mukaan vasta loppuraskaudesta, sillä harjoituksia voi tehdä aivan synnytykseen saakka.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta pilateksesta tai muistakaan lajeista.

Jos olet harrastanut pilatesta jo ennen raskautta tai jatkanut sitä entiseen tapaan alkuraskaudesta, valmistaudu nyt rauhoittamaan hieman harjoittelua. Tällä kurssilla opit muokkaamaan sinulle jo ennestään tuttuja liikkeitä raskauteen sopivammaksi.

Jos kärsit raskauden aiheuttamista kivuista, ei välttämättä kannata jäädä paikoilleen. Tässäkin asiassa liike on lääke.

Millaista Luhtavillan MamaPilates on?

Kasvava vatsa ei ole ainoa muutos kehossasi. Sen olet todennäköisesti jo huomannutkin. Samalla kun nivelet muuttuvat liikkuvammiksi, tiettyihin osiin kehoa tulee vastaavasti jännittyneisyyttä. Hengitys ja verenkiertokin tulee huomioida uudella tavalla. Puhumattakaan lantionpohjan ja vatsalihasten muutoksista.

Luhtavillan raskausajan pilates on suunniteltu raskaana olevan tarpeisiin juuri näitä muutoksia silmällä pitäen. Pilatesharjoitteet vahvistavat ja elvyttävät kehoa sekä auttavat löytämään rentouden ja tyyneyden. Nämä tunnit ovat siis yhdistelmä kehon vahvistamista, avaamista ja rauhoittumista.

Tunti rakentuu läsnäolo- ja hengitysharjoituksista, lantionpohjan täsmätreeneistä, poikittaista vatsalihasta ja koko kehon ryhtilihaksia vahvistavista pilatesliikkeistä, kevyistä venytyksistä sekä rentoutusharjoituksista. Harjoittelussa hyödynnetään palloja, kuminauhoja sekä pilatesrengasta tuomaan haastetta, tukea ja vaihtelua harjoitteluun. Tällä tunnilla kaikki liikkeet on suunniteltu raskausaikaan sopiviksi.

Syyskausi 2019

Syyskauden Mama-kurssit jakautuvat kahteen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita kummallekin jaksolle. Voit siis ilmoittautua 2. jaksolle vaikka et ole ollut mukana 1. jaksolla. Tämä mahdollistaa kurssille osallistumisen haluamassaan raskauden vaiheessa.

Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

MamaPilates (MA) 1.jakso

112
  • 19.8.-7.10.2019
  • 8 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-19:00
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaPilates (MA) 2.jakso

112
  • 21.10.-9.12.2019
  • 8 x 55min
  • Maanantaisin klo 18:00-19:00
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaPilates (SU) 1.jakso

112
  • 25.8.-13.10.2019
  • 8 x 55min
  • Sunnuntaisin klo 16:30-17:30
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

MamaPilates (SU) 2.jakso

112
  • 27.10.-15.12.2019
  • 8 x 55min
  • Sunnuntaisin klo 16:30-17:30
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)
Ilmoittaudu mukaan täältä!

Mahdollisuus korvata poissaolo

Lyhytkursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo liikuntastudion avoimilla viikkotunneilla kuluvan kauden aikana. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Poissaolon voi mahdollisesti korvata myös muulla Mama-tunnilla, jos kyseisellä kurssilla on vapaita paikkoja. Tiedustelethan etukäteen korvausasiaa.

Ohjaaja: Jannina Pylväläinen

Jannina on koulukseltaan fysioterapeutti, pilatesohjaaja sekä tanssinopettaja. Jannina on erikostunut äitiysfysioterapiaan sekä ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja useita vuosia. Herttaisen ja ammattitaitoisen Janninan tunneilla on keskittynyt ja rauhallinen tunnelma.

Ilmoittaudu mukaan täältä!