BabyBarre

BabyBarre on äidin ja vauvan yhteinen liikuntahetki. Lempeät ja samalla tehokkaat balettimaiset harjoitteet auttavat äitiä palautumaan raskaudesta vahvistaen kehoa ja lisäten liikkuvuutta.

BabyBarre -tunnilla vauvat voivat olla osan ajasta sylissä, kantorepussa tai -liinassa ja osan tunnista leikkiä matolla äidin vieressä. Tunti on tarkoitettu äidin omaksi treeniksi, mutta tuntisisällössä huomioidaan myös vauvojen viihtyvyys.

BabyBarreen voit tulla lapsen kanssa, joka osaa jo kannatella päätään. Usein BabyBarre aloitetaan noin 3-5 kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Yläikärajaa ei ole, mutta osallistuminen on haastavampaa siinä vaiheessa, kun lapsi liikkuu reippaasti ryömien, kontaten tai kävellen (usein 9-10 kuukauden iässä).

Baletti ja pilates kohtaavat

Barre on saanut innoituksensa tanssijoiden balettitangolla tehdystä harjoittelusta ja siinä yhdistyy lisäksi pilatesmainen lihaskuntoharjoittelu. Tunti on tehokas yhdistelmä liikkuvuus- ja lihasvoimaharjoittelua.

BabyBarre-tunnilla tehtävät liikkeet tulevat balettimaailmasta, mutta ne on muokattu vasta synnyttäneelle sopivaksi harjoittelumuodoksi. Tunnilla tehtävät liikkeet keskittyvät keskivartalon tuen uudelleen löytämiseen, hyvän ryhdin ylläpitämiseen sekä kehonhallinnan parantamiseen.

BabyBarre-tunti sisältää monipuolisen lämmittelyn, jalkatekniikkaan keskittyviä plie- ja tendusarjoja sekä balettitangolla tehtäviä liikkeitä. Koko tuntia ei treenata tangossa kiinni, vaan välillä harjoitteita tehdään lattialla ja toisinaan apuna käytetään erilaisia välineitä.

BabyBarre auttaa palautumaan raskaudesta

Raskaus ja synnytys muuttavat tuoreen äidin kehoa. Oma vartalo voi tuntua hyvinkin erilaiselta ja kehon hahmottaminen voi olla haastavaa. BabyBarre auttaa palautumaan raskaudesta parantamalla kehon lihastasapainoa: vahvistaen heikkoja lihaksia ja venyttäen kireitä.

Raskauden jälkeen on tärkeää vahvistaa pikkuhiljaa kehon heikkoja lihaksia, jotka ovat olennaisia hyvässä kehonhallinnassa ja kipu- ja rasitustilojen ennaltaehkäisyssä. Kiinnitämme erityishuomiota lantionpohjaa ja keskivartaloa vahvistaviin harjoitteisiin. Näiden lisäksi kiinnitämme erityisesti huomiota ylävartalon kannatteluun sekä pakaroiden vahvistamiseen, sillä ne tukevat äidin palautumista ja vähentävät virheellisiä kuormitusasentoja.

Kehon uudenlainen kuormitus ja vauvan kantaminen saattavat myös jäykistää kehoa. BabyBarre -tunnilla tehtävät laajat liikeradat lisäävät myös kuin huomaamatta liikkuvuutta. Liikkuvuuden parantaminen on suuressa roolissa äidin palautumisessa arkiaskareista ja vauvan kannattelusta. Keskitymme erityisesti alaraajojen lihaskireyksien helpottamiseen, rintakehän liikkuvuuden lisäämiseen sekä selkää vetreyttäviin liikkeisiin.

Kevätkausi 2021

Kevätkauden Baby-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on eri ohjelma, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

BabyBarre 1.jakso PERUTTU

90
  • 12.1.-16.2.2021
  • 6 x 45min
  • Tiistaisin klo 10:45-11:30
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

BabyBarre 2.jakso

90
  • 2.3.-6.4.2021
  • 6 x 45min
  • Tiistaisin klo 10:45-11:30
  • Ohjaaja: Jannina Pylväläinen
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

Tervetuloa kurssille!

Kurssi pidetään Luhtavillan Lumme-salissa Muurarinkuja 1, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta. Ovet avataan 15 min ennen tunnin alkua. Vaunut mahtuvat hyvin sisätiloihin.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet. Tunnilla ollaan sukkasillaan, joten sisäkenkiä ei tarvita.
  • Juomapullo, täytä mielellään se jo kotona.
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto.
  • Vauvalle makoiluviltti sekä leluja viihdykkeeksi.

Liikutaan yhdessä terveinä

Olemme mukauttaneet toimintaamme ja tehneet selkeät ohjeistukset siitä, miten pystymme liikkumaan yhdessä terveinä ja turvavälit huomioiden. Luethan huolella ohjeistuksemme mm. kasvomaskien käyttöön, käsienpesuun ja turvaväleihin liittyen: https://luhtavilla.fi/liikutaan-yhdessa-terveina/ 

Korvaustunti

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille. Jos sinulla jäi jokin kurssikerta välistä, voit korvata yhden poissaolon aikuisten avoimilla viikkotunneilla. Korvauskerta on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisestä. 

  • Rekisteröidy varauskalenteriin: www.luhtavilla.fi/varauskalenteri  
  • Ilmoittaudu paikan päällä pidettävälle tunnille ja valitse maksutavaksi “Pay later”. Voit myös käyttää korvauskerran online-tuntiin, jolloin “Pay later” vaihtoehtoa ei ole – laita silloin meille sähköpostia, mille tunnille haluat osallistua niin lisäämme sinut manuaalisesti. 
  • Tullessasi tunnille, kerro vastaanottoon, miltä kurssilta olet tulossa korvaamaan poissaoloa. Muista tarvittaessa perua varauksesi viimeistään 3 tuntia ennen tunnin alkua. 

Hyödynnä ALENNUKSET FysioLuhtavillaan

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Olemme erikoistuneet äitiys- ja lantionpohjan fysioterapiaan ja toimimme Lumme-salin kanssa samoissa tiloissa. Saat kurssin alkaessa sähköpostiisi alennuskoodin FysioLuhtavillan palveluihin. Lue lisää palveluistamme: www.fysioluhtavilla.fi

 Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssin osallistujamäärä

 Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 10. Ryhmät pidetään pieninä, joten kannattaa ilmoittautua mukaan ajoissa. Jos koronatilanne helpottuu jossain vaiheessa, saatetaan jonosta pystyä ottamaan pari osallistujaa lisää mukaan kurssille.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Lyhytkursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo liikuntastudion avoimilla viikkotunneilla kuluvan kauden aikana. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, siirrämme opetuksen verkon välityksellä tapahtuvaksi. Annamme lisäohjeistusta, jos tilanne tulisi ajankohtaiseksi.

Ohjaaja: Jannina Pylväläinen

Jannina on koulukseltaan fysioterapeutti, pilatesohjaaja sekä tanssinohjaaja. Jannina on erikostunut äitiysfysioterapiaan sekä ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja useita vuosia. Herttaisen ja ammattitaitoisen Janninan tunneilla on iloinen, keskittynyt ja rauhallinen tunnelma.