Äijäjooga
-joogaa miehille

Tervetuloa miesten omaan joogaryhmään, jossa ei kehon kankeus haittaa. Näkeepähän edistymisen ainakin nopeammin, kun on mitä parantaa. Eikä se notkeus edes ole pääasia. Kehonhuolto on paljon muutakin kuin venyttelyä.

Lukaisepa lisää ja ilmoittaudu ryhmään mukaan.

”Näyttää, että tosimies rötköttää sohvalla. Oikeasti hän sohvajoogaa ennen kuin lähtee äijäjoogaan etsimään kateissa olevaa mielenrauhaa.” – Jouko Kempas

Äijäjooga 1

120
  • 27.8.-15.10.2020
  • 8 x 55min
  • Torstaisin klo 20:00-21:00
  • Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

Äijäjooga 2

120
  • 22.10.-10.12.2020
  • 8 x 55min
  • Torstaisin klo 20:00-21:00
  • Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka
  • Lumme-sali (Muurarinkuja)

Äijäjoogasta hyvinvoiva keho

Äijäjooga vahvistaa kehoa ja lisää liikkuvuutta. Harjoituksissa etsitään kehoon jäntevyyttä eli hallittua liikkuvuutta ja voimaa. Kyllä – luit oikein. Jooga yhdistää nämä molemmat.

Äijäjooga sopii sohvaperunoille, mutta toimii myös erinomaisena kehonhuoltotreeninä myös muun liikuntaharrastuksen oheen. Liikkuvuuden lisääminen parantaa myös suorituskykyä ja jossain määrin pienentää myös vammariskiä. Oli kyseessä sitten punttien nostelu, halkojen hakkaaminen tai staattisen työn kangistama selkä.

Etkö pysty istumaan lattialla selkä suorana? Ei se mitään. Ei moni muukaan mies… vielä. Tunneilla käytetään apuvälineitä (kuten joogatiiliä ja bolsteria eli putkilotyynyä), jotta jokaiselle löytyy asennossa kuin asennossa itselle sopiva versio.

Tästä on kyse:

Miten valmistaudun äijäjoogaan?

  • Juo päivän aikana vettä
  • Pidä parin tunnin tauko raskaasta ateriasta tai syö hieman kevyemmin ennen joogaan tuloa
  • Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet
  • Tunnilla ollaan yleensä paljain jaloin, joten pesaise jalat kotoa lähtiessä
  • Omaa joogamattoa tai muita välineitä ei tarvitse (toki oman maton voi ottaa halutessaan mukaan)
  • Pakkaa kassiin hikipyyhe ja juomapullo
  • Jos käytät lainamattoa, nappaa kotoa mukaan maton suojaksi iso kylpypyyhe

Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka

Karoliina on avoin ja huumorintajuinen ohjaaja, joka tutustuttaa sinut lempeästi ja sopivan haastavasti joogaan. Karoliina huolehtii tarkasti, että kaikki tekevät asanat turvallisesti, mutta huomioi samalla, että jokaisen keho on erilainen eikä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa linjata sitä. Tärkeintä on, että jooga tuntuu itselle hyvältä.

Karoliinaa on helppo lähestyä ja hänellä on rennon rempseä asenne. Karoliina on pilates- ja joogaohjaaja, joka vastapainoksi käy kuntosalilla aktiivisesti ja harrastaa fitnesstä kansainvälisellä tasolla.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

 Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia. 

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, siirrämme opetuksen verkon välityksellä tapahtuvaksi. Annamme lisäohjeistusta, jos tilanne tulisi ajankohtaiseksi.