Run for Fun! -juoksutekniikka ja oheisharjoitteet

Älä anna syksyn pimeyden lopahduttaa juoksuintoa vaan hae uutta boostia viilenevin iltoihin! Suosittu juoksukoulumme on täällä taas!

Kurssin ajan teet itse ”juoksuläksyt” omalla ajallasi ja yhdessä teemme enimmäkseen oheisharjoittelua. Kaiken tasoiset juoksijat ovat lämpimästi tervetulleita!

Löydä flow juoksemiseen ja  nauti lenkeistä

Haluatko löytää juoksun flown, oikean tavan juosta vähentäen samalla vääränlaista kehon kuormitusta?  Kun juoksu kulkee ja on nautinnollisempaa, lenkille on helpompi lähteä! Olipa tavoitteenasi 5 km kuntoilu tai 21 km puolimaratoni, panostaminen juoksutekniikkaan ja oheisharjoitteisiin kannattaa.

Tule mukaan opettelemaan mistä koostuu hyvä juoksijan ryhti, kimmoisuus sekä millaiset liikkuvuusharjoitteet tukevat juoksusuasi teknisesti. Oman juoksutaustan omaavan fysioterapeutin ohjaama kurssi auttaa sinua keventämään askelta ja pääsemään tavoitteeseesi varmemmin sekä rasitusvammoja välttäen. Tehdään juoksemisesta kivaa!

”Toteutustapa oli hyvä: yhteiset harjoitukset tietyllä teemalla ja juoksut yksin. Ohjelman seuraaminen motivoi, mutta haluan silti lenkkeillä yksin. Oheisharjoitukset olivat hyviä.”

Milloin?

Tapaamme 23.9.-21.10.2018 viitenä sunnuntaina klo 17:00-18:15.

Paikka: Lime -sali (Timpurinkuja 3)

Su 23.9.2018
Su 30.9.2018
Su 7.10.2018
Su 14.10.2018
Su 21.10.2018

Hinta: 110 €
Ohjaaja: Hedvig Lundsten

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Kerro ilmoittautuessasi hieman juoksutaustastasi ja -tavoitteestasi. 

Kenelle?

Kurssilaisia yhdistää halu opetella juoksemaan helpommin, teknisesti paremmin, tehokkaammin ja  elämyksellisemmin. Juoksu voi olla sinulle keino joko saavuttaa parempi kunto, unohtaa hetkeksi arkiset asiat tai voittaa itsesi osallistumalla juoksutapahtumaan.

Jos osallistuit jo keväällä niin nyt kurssilla uusia teemoja, mutta myös vanhan kertausta ja syventämistä. Kurssi sopii myös ensimmäiseksi juoksukurssiksesi. Harjoitteet tehdään oman kuntotason mukaan ja kotiläksyt sovelletaan myös oman kunnon mukaan.

Tavoitteesi?

Konkreettinen tavoite juoksumatkan pituudesta antaa harjoittelulle punaisen langan. Yhteisillä tapaamisilla opetellaan tekniikkaa ja tehdään oheisharjoitteita. Oman tavoitetason juoksulenkit toteutat itsenäisesti.

Kurssin sisältö

Kurssin aloitus

  • ohjaajan ja ryhmäläisten esittäytyminen ja tutustuminen
  • Pk- ja vk-sykkeen tunnistaminen ja hyödyntäminen treenissä

Juoksutekniikka

  • Hyvään juoksutekniikkaan perehtyminen
  • Juoksudrillit
  • Intervalliharjoitukset

Juoksijan lihaskunto

  • Kuntopiirityyppinen toteutus
  • Mäkivedot

Juoksijan liikkuvuus

  • Kimmoisuusharjoitukset
  • Aktiivinen venyttely ja automobilisaatio

Juoksijan core ja hengitys 

  • Keskivartalon harjoitteet
  • Juoksijan ryhti ja hengitys

Mitä mukaan?

  • Juoksutossut ja juomapullo
  • Keliin sopivan vaatetus
  • Ulkotreenin ajaksi voit jättää muut tavarasi lukolliseen kaappiin Luhtavillaan.

Ohjaaja: Hedvig Lundsten

Olen Hedvig Lundsten, koulutettu fysioterapeutti ja physiotrainer-valmentaja. Olen harrastanut juoksua kymmenisen vuotta, alussa epäsäännöllisemmin ja viimeiset viitisen vuotta tavoitteellisemmin. Juoksussa yhdistyy ihanasti liikunta, ulkoilu ja hetki omien ajatusten parissa. Fysioterapeutin tutkinnon tuoma ymmärrys anatomiasta ja biomekaniikasta yhdistettynä valmennuskoulutukseen on syventänyt omaa osaamista ja ymmärrystä juoksuharjoittelusta. Pidän oheisharjoittelua ja palautumista yhtä tärkeinä kuin itse juoksua, silloin kun tavoitteena on kehittyä juoksijana ja nauttia juoksusta ilman rasitusvammoja.

Ihanaa juoksuflowta toivottaen,

Hedvig

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Kerro ilmoittautuessasi hieman juoksutaustastasi ja -tavoitteestasi.