Ravinnosta virkeyttä vauva-arkeen
– synnyttäneen äidin ruokavalio

Miten luoda tasapainoinen ruokavalio uudessa elämäntilanteessa, jossa lähes kaikki aika ja energia kuluu pienokaisesta huolehtimiseen? Kun omaa aikaa ei liiemmin ole ja jaksaminen on vähissä, korostuu ennakoiminen ja turhan karsiutuminen olennaisiin asioihin.

Milloin?

Ravinnosta virkeyttä vauva-arkeen
– synnyttäneen äidin ruokavalio

Sunnuntaina 25.11.2018 klo 13:00-14:30
Paikka: Lumme -sali (Muurarinkuja 1)
Hinta: 45 €

Luennoitsija: Veera Niskanen (lääkäri, personal trainer, fitnessvalmentaja)

Pssst! Voit myös ottaa vauvan mukaan luennolle, jos et muutoin pääsisi tulemaan!

LUENTO PERUTTU

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Lempeyttä itseään kohtaan ja pieniä priorisointeja

Joskus raskausaika saattaa ruokavalion osalta mennä tasapainotellen vuoroin väsymyksen, pahoinvoinnin tai mielihalujen kanssa. Kun lapsi on syntynyt, saattaa väsyttää, pää on sumussa ja aika itsestä huolehtimiseen on vähissä. ”Äh, taas unohtui ennakoida parin seuraavan päivän ruoat. Kaivetaan vain jotain kaapista?”

Samaan aikaan mediasta tulee paineita päästä mahdollisimman pian raskautta edeltävään kuntoon ja vauva-arkeakin pitäisi suorittaa superäitinä. Selaat lehdistä ja nettivalmennuksissa tuputettuja ”one size fits all” -ratkaisuja palautumiseen ja painonpudotukseen.

Nyt STOP!

Tule kuulemaan Veeran vinkit: et jää näiden asioiden kanssa yksin ja kuulet mihin on oikeasti järkevää suunnata omat voimavarat. Pienillä askelilla pystyt omaksumaan terveellisempiä ruokatottumuksia, joita oikeasti jaksat ylläpitää. Omasta terveydestäsi ja jaksamisestasi huolehtiminen auttaa koko perhettä. Tasapainoisesta ruokavaliosta saat virtaa arkeen!

Luennon sisältö

  • Mistä koostuu synnytyksen jälkeinen terveellinen ruokavalio?
  • Mihin erityisesti vauvavuotena tarvitaan proteiineja, hiilihydraatteja ja rasvoja?
  • Miten imetys vaikuttaa energian tarpeeseen? Milloin voi alkaa miettiä painonpudotusta ilman, että imetys kärsii? Onko painonpudotukseen edes tarvetta?
  • Mitä paljon liikkuvan äidin tarvitsee huomioida ravinnon suhteen?
  • Miten suunnitella koko perheen yhteiset ateriat huomoiden erityisruokavaliot?
  • Miten sujuvoittaa arkea ennakoimalla ja osallistamalla koko muu perhe helposti mukaan?

Pääset myös vaikuttamaan luennon sisältöön! Voit lähettää Veeralle etukäteen kysymyksiä tai aiheita, joihin toivot että luennolla perehdytään. Kerro kysymyksesi ilmoittautumisen yhteydessä tai kurssikirjeen saatuasi.

Luennoitsija: Veera Niskanen

Veera on 35-vuotias pienen pojan äiti, lääkäri, personal trainer ja fitnessvalmentaja. Veera on monien muiden koulutusten lisäksi Pre- & Postnatal Coach raskaana olevien ja synnyttäneiden naisten erityisvalmentaja.

Intohimonani on auttaa asiakkaitani löytämään liikunnan ilo elämäänsä, muodostamaan terve ja tasapainoinen suhde ruokaan ja omaan kehoonsa sekä erityisesti huomioimaan stressin hallinta ja palautuminen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tärkeänä tukipilarina.”

Ilmoittaudu mukaan täältä!