Pilateksen keskitaso

– pienryhmäopetusta lisähaasteita kaipaaville

Oletko harrastanut pilatesta jo jonkin aikaa ja haluaisit saada hieman yksilöllisempää opetusta? Siinä tapauksessa tämä kurssi on juuri sinulle! Saat takuuvarmasti yksilöllistä ohjausta ja vinkkejä perusasioiden syventämiseen ja haastavampien liikkeiden opettelemiseen. Ohjaaja korjaa manuaalisesti asentoja ja antaa osallistujille henkilökohtaisia neuvoja.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii sinulle, jolla on jo käsitys pilatesharjoittelun perusteista ja kaipaat hieman lisähaasteita tai harjoittelun syventämistä.

Pilateksen lyhytkurssit koostuvat pilateksen keskitason tunneista, joissa lisätään tehoa ja haastetta verrattuna muihin pilateksen viikkotunteihimme. Toivomme, että sinulle on jo ehtinyt tulla kokemusta pilates-tunneista (n. 10 krt viimeisen puolen vuoden aikana) ja että pilateksen peruskäsitteet kuten ydintuki ja lapatuki sekä pilatekseen liittyvä hengitys ovat tuttuja. Näin varmistamme, että ryhmä on sinulle sopivan tasoinen.

Kurssilla edetään helpommista haastavampiin liikkeisiin kurssilaisten oma lähtötaso huomioiden.

Yksilöllinen opetus

Kurssi toteutetaan pienryhmäopetuksena, jotta jokaisella on mahdollisuus edetä harjoittelussaan. Saat takuuvarmasti yksilöllistä ohjausta ja vinkkejä pilatesliikkeiden haltuunottoon. Ohjaaja korjaa manuaalisesti asentoja ja antaa osallistujille myös henkilökohtaisia neuvoja.

Pienryhmään otetaan enintään 12 osallistujaa.

Lyhytkurssien teemat

Kullakin viiden kerran jaksolla on oma teemansa, jolloin päästään erityisesti syventymään kunkin teeman mukaiseen tärkeään osa-alueeseen. Tunnit etenevät tuttuun pilates-tunnin tapaan, mutta liikevalinnoissa, liikkeitä tehdessä sekä ohjauksessa painottuu kunkin kurssin teema. Kaikilla tunneilla on tavoitteena kehittää parempaa ryhtiä ja tervettä toimivaa kehoa.

Kurssi 1 – Ydintuki ja lantionpohja

Tällä viiden kerran kurssilla keskitymme erityisesti syvien vatsalihasten ja lantionpohjan huomioimiseen. Välineenä mm. pallot. Keskittymällä tunnilla syviin lihaksiin opimme käyttämään niitä paremmin myös muulloin. Näin saat tuen ja hallinnan hyödyt vietyä käytäntöön olipa lajisi sitten golf, sauvakävely tai shoppailu!

Kurssi 2 – Rintaranka ja hartiarengas

Lisäämme rintarangan ja hartiaseudun liikkuvuutta ja opettelemme hahmottamaan hartioiden, pään ja rintarangan oikeata asentoa mm. lapatukiharjoituksilla. Välineenä mm. pilatesrengas. Erityisesti sinulle, joka istut paljon työpisteellä ja et rankaa ojentaessasi kuule rutinalta omia ajatuksiasi!

Kurssi 3 – Liikkuvuutta pilateksen keinoilla

Tällä kurssilla hyödynnämme pilatesliikkeitä ja hengitystä erityisesti liikkuvuuden näkökulmasta. Huomiomme koko kehon liikkuvuuden kokonaisvaltaisesti. Jos koet, että kehosi joustavuus on katoava luonnonvara suosittelemme tätä  kurssia ennen kuin muutut täydelliseksi jäykkikseksi!

Kevätkausi 2018

Pilateksen keskitason kurssi järjestetään kolmen kurssin muodossa. Voit ilmoittautua joko vain yhdelle kurssille tai useammalle.

Pilateksen keskitaso 1-3

175
  • 18.1.-3.5.2018
  • 15 x 55min
  • Koko kevätkausi
  • Torstaisin klo 20:00-21:00

Pilateksen keskitaso 1

70
  • 18.1.-15.2.2018
  • 5 x 55min
  • ”Ydintuki ja lantionpohja”
  • Torstaisin klo 20:00-21:00

Pilateksen keskitaso 2

70
  • 1.3.-29.3.2018
  • 5 x 55min
  • ”Rintaranka ja hartiarengas”
  • Torstaisin klo 20:00-21:00

Pilateksen keskitaso 3

70
  • 5.4.-3.5.2018
  • 5 x 55min
  • ”Liikkuvuutta pilateksen keinoilla”
  • Torstaisin klo 20:00-21:00
Ilmoittaudu mukaan täältä!

Mahdollisuus korvata poissaoloja!

Lyhytkursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo liikuntastudion avoimilla viikkotunneilla.
Jos ilmoittaudut koko kaudelle mukaan (kurssit 1-3), säästät tuntihinnassa ja voit korvata kolme poissaoloa.

Ohjaaja: Anne Luhtala

Anne on monipuolinen ja pidetty ohjaaja, jolla on pitkä tausta erilaisista ryhmäliikunnan ohjauksista. Annen intohimona on liikkuvuus- ja kehonhuoltotunnit, joissa Anne on ohjaajana perusteellinen ja rauhallinen. Annen tunnilla ei kuitenkaan olla suu mutrussa vaan annetaan huumorin tuoda hymy huulille.

Anne on pilatesohjaaja (Pilates Health 1 & 2) ja käy parhaillaan laajan koulutuksen viimeistä osaa.