TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

Hot Yinjooga

Rentoudu lämmössä!

Hot yinjooga-kurssi on sinua varten, joka haluat

Kurssi ei ole…

Mitä kurssilla tehdään?

Yinjooga on staattinen joogatyyli, jossa keskitytään syvävenytyksiin ja rentoutumiseen sidekudoksia stimuloiden. Asanat vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta kuten nivelten ympärillä (lantionseutu, selkä, jalat & kädet). Salia lämmitetään infrapunalämmittimillä n.  28-32 asteen lämpöiseksi. Lämpö hellii mieltä ja auttaa lihaksia rentoutumaan.

Tunti alkaa lyhyellä hengitysharjoituksella ja hiljentymisellä, jolla tuomme kehoa ja mieltä yhteen läsnäolon avulla ja keskitämme huomiomme omaan kehoon.

Tunnilla keskitymme erityisesti nivelten huoltamiseen pehmeillä liikkeillä ja rauhoittumiseen yinjoogan asanoilla Asennot tehdään passiivisesti tietoisesti hengittäen ja painovoimalle antautuen. Asennoissa viivytään useiden minuuttien ajan (3-6min). Yinjooga toimiikin hyvin vastapainona arjen kiireille ja auttaa sinua keskittymään hetkeksi omaan itseen ja päästämään irti kuormittavista ajatuksista.

Balancing hot yinjooga on ihanan rauhaisaan tunnelmaan laskeutuva kehoa ja mieltä tasapainottava kurssi. Jokaisella tunnilla käydään läpi tasapuolisesti kaikkia kehon alueita avaava asana-harjoitus, johon yhdistyy mieltä hiljentävä ja kehollista läsnäoloa vahvistava ohjaus. Kokonaisvaltainen harjoitus avaa ja rentouttaa kehoa, aktivoiden ja tasapainottaen samalla useimpia kehon meridiaaneja (energiaratoja). Tunteihin sisältyy aina lyhyt tietoisen hengityksen harjoite, asanaharjoitus ja syvärentoutus.

Windchime -äänirentoutus osana Balancin yinjooga kurssia. Balancin yinjooga tunnin lopussa on kauniin äänimaailman tarjoava Windchime -äänirentoutus. Windchime -tuulikellon äänimaailma johdattaa syvään rentoutumisen tilaan, vapauttaen samalla kehoa ja mieltä avautumaan läsnäolon parantavalle voimalle. Äänirentoutus rauhoittaa ajattelevaa mieltä, rentouttaa lihaksistoa ja tasapainottaa kehon luontaista toimintaa. Windchime -äänimaailman parantava voima pohjautuu resonanssiin, joka saa aikaan rauhoittavan ja tasapainottavan vaikutuksen.

 

Kenelle?

Jos tarvitset kokonaisvaltaista rentoutumista sekä pysähtymistä hetkeksi, ja rakastat lämpöä, suosittelemme sinulle Hot yinjooga -harjoitusta,

Yinjooga helpottaa stressiä ja rauhoittaa hermostoa. Jooga on kokonaisvaltainen harjoitusmenetelmä, jossa keho, mieli ja hengitys liittyvät toisiinsa. Yinjooga tukee muuta liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan ja avautumaan. Lämmön avulla tehostat syvää rentoutumsen tilaa ja pääset hemmottelemaan itseäsi kokonaisvaltaisesti.

Kurssi sopii kaikille – aikaisempaa joogakokemusta et siis tarvitse. Asennot tuetaan joogablokeilla ja  -tyynyllä sinulle sopivaksi, joten koetpa sitten olevasi jäykkä tai notkea saat tuettua asennot itsellesi sopiviksi.

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 13, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin

Mahdollisuus korvata poissaolo

Kursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.
  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä voit korvata sen jollakin seuraavista kursseista paikan päällä (huom, kurssitarjonta voi vaihdella jakosoittain!): Powerpilates, Core&liikkuvuus
  • Halutessasi tulla korvaamaan poissaoloa käy tekemässä varaus korvaustunnille  TÄSTÄ. 
  • Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen.
Ohjaaja: Kati Ruoko

Kati on joogaohjaajana lempeä eikä kikkaile turhia. Helposti lähestyttävän Katin tunneilla on helppo rentoutua! Kati on ohjannut ryhmäliikuntatunteja yli 15 vuoden ajan ja hänellä on vuosien kokemus henkilökohtaisesta valmennuksesta.

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Hot yinjooga –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Juomapullo
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto
  • Tunnilla ollaan sukkasillaan tai paljain jaloin

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Putsaa lainaamasi välineet
  • Maskin käyttäminen tiloissamme on vapaaehtoista

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan täältä.

  • Mahdollisuus korvata poissaolo

    Kursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

    • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
    • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä voit korvata sen jollakin seuraavista kursseista paikan päällä: Powerpilates, Core&liikkuvuus
    • Halutessasi tulla korvaamaan poissaoloa käy tekemässä varaus korvaustunnille  TÄSTÄ. 
    • Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen
  • Huom!
  • Sunnuntain Hot yinjooga -tuntia ei pidetä 17.4. (pääsiäinen) ja  1.5. (vappu)