TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

flowjooga

Vahvistu ja veny virtaavan joogan avulla

Flowjooga -kurssi on sinua varten, joka haluat

Mitä kurssilla tehdään?

Flowjooga on reipastempoisempi dynaaminen joogatunti, jossa liikkeet eli asanat yhdistetään virtaavasti toisiinsa hengityksen johdattamana. Tunnin asanat kehittävät lempeämpiä joogan muotoja enemmän kehonhallintaa ja mukana on myös enemmän vahvistavia asanoita. Tunti alkaa hengitysharjoituksilla ja etenee lempeämpien ”slow flow” -tyylisten liikkeiden kautta vahvistavampiin asanoihin. Tunti päättyy aina rentoutukseen. Vaikka kyseessä on dynaamisempi ja vauhdikkaampi joogatunti, tempo tunneilla on kuitenkin aina rauhallinen eikä ohjaajan perässä tarvitse hosua. 

Harjoitus kehittää joustavuutta, voimaa ja tasapainoa sekä haastaa positiivisella tavalla ylittämään omia rajoja. Flowjoogassakaan ei silti olla otsa rypyssä vaan tunti on huumorilla sävytetty.

 

 

Kevätkauden jaksojen teemat

Kurssit toteutetaan noin kuuden viikon mittaisina jaksoina ja jokaisessa jaksossa on oma teemansa, johon tunneilla keskitytään hieman enemmän – kuitenkaan muita lihasryhmiä tai aiheita unohtamatta.

Voit osallistua mihin tahansa jaksoon tai vaikka kaikkiin! Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta osallistuaksesi kursseille.

1. jakso: Bend, so you don’t break

Vuoden alkuun monen liikuntainnostus saattaa välillä ylittää sen, mitä keho kaipaa. Tällä kurssilla liikutetaan ja taivutetaan kehoa fiksusti.

Tavoitteena on löytää kehoon (ja mieleen) vahvuutta, jäntevyyttä ja samalla myös taipuisuutta ja liikettä. Kehosta tulee kuin nuori paju, joka taipuu, mutta ei katkea. Jonka juuret ovat vahvana maassa, mutta joka mukautuu.

Kurssilla liikutetaan paljon rankaa ja tehdään niin eteen-, sivulle kuin taaksetavituksiakin. Myös alaraajat ja lantionseutu saavat huomiota ja toimivat ”jäntevänä runkona” asanoissa.

2. jakso: Happy Hips

Happy Hips kurssilla keskitytään erityisesti lantion alueen liikkuvuuteen, stabiloimiseen sekä lihastasapainon kehittämiseen. Lantion alueen lihaksia siis myös vahvistetaan eikä pelkästä keskitytä venytyksiin ja liikkuvuusharjoitteisiin. Jokainen tunti on tasapainoinen kokonaisuus ja koko keho saadaan liikkeelle, jolloin myös esimerkiksi selkä saa monipuolista vetreytystä.

 

Kenelle?

Flowjooga kurssi sopii niin ensikertalaisille kuin sinullekin, joka olet jo käynyt joogatunneilla aikaisemmin. Sinun ei tarvitse olla valmiiksi notkea, ketterä tai vahva osallistuaksesi kurssille.

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 10, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Jäikö tunti välistä? Ei hätää!

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä, voit tehdä korvaavan tunnin tallenteelta. Tallenteet ovat käytössäsi koko kurssin ajan.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle mahdollisuuden liikkua halutessasi myös useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miksi tunnit kuvataan?
Tunnit kuvataan livelähetyksenä, jotta kurssille on mahdollista osallistua myös etänä kotoa käsin. Paikan päällä olevia osallistujia ei kuvata. Videotallenteessa näkyy vain ohjaaja.

Ohjaaja

Ohjaaja: Kati Ruoko

Kati on joogaohjaajana lempeä eikä kikkaile turhia. Helposti lähestyttävän Katin tunneilla on helppo rentoutua! Kati on ohjannut ryhmäliikuntatunteja yli 15 vuoden ajan ja hänellä on vuosien kokemus henkilökohtaisesta valmennuksesta.

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Flowjooga –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Ota mukaan kurssille

  • Joustavat vaatteet
  • Juomapullo
  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Käytä kasvomaskia pukuhuone ja aulatiloissa
  • Putsaa lainaamasi välineet

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan täältä.

Jäikö tunti välistä? Ei hätää!

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä, voit tehdä korvaavan tunnin tallenteelta. Tallenteet ovat käytössäsi koko kurssin ajan.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle mahdollisuuden liikkua halutessasi myös useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miksi tunnit kuvataan?
Tunnit kuvataan livelähetyksenä, jotta kurssille on mahdollista osallistua myös etänä kotoa käsin. Paikan päällä olevia osallistujia ei kuvata. Videotallenteessa näkyy vain ohjaaja. 

Ohjeet LIVESTREAM -kurssille osallistuvalle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Flowjoogan LIVESTREAM –kurssille!

Tunti lähetetään suorana kurssialustalla. Ilmoittautumisen yhteydessä pääset luomaan itsellesi käyttäjätunnukset. Tunnuksilla pääset kirjautumaan kurssialustalle, josta voit seurata livelähetystä selaimesta tai katsoa tallenteita. Et tarvitse mitään erillisiä sovelluksia tuntien katsomiseen.

Mitä tarvitset tunnille:

  • Joustavat vaatteet
  • Joogamatto
  • Halutessasi pari joogatiiltä tai kaksi avaamatonta kahvipakettia/paksua kirjaa joogatiiliä korvaamaan

Tuntien tallenteet nähtävissäsi koko kurssin ajan

  • Tunnit kuvataan livelähetyksenä ja pääset osallistumaan mukaan reaaliaikaisesti. Kun sitoudut viikottaiseen tuntiin, sinun tulee todella liikuttua eikä treenejä tule niin helposti jätettyä välistä.
  • Jos kuitenkin missaat tunnin, jäävät tallenteet katsottavaksesi koko kurssin ajaksi. 
  • Tallenteet tarjoavat sinulle myös mahdollisuuden liikkua halutessasi useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.