BABYPOWER

Vahvistu yhdessä vauvan kanssa liikkuessa

Luhtavillan BabyPower on luotu sinulle, joka haluat...

Kurssi ei ole…

Lihaskuntoharjoittelu auttaa palautumaan raskaudesta

BabyPower tarjoaa äidille mahdollisuuden palautua raskaudesta liikkuen omaa kehoa kuunnellen ja hiljalleen tehoja lisäten. Pääosa liikkumisesta on suunnattu äideille: vahvistamme kehoa kokonaisvaltaisesti ja kiinnitämme myös huomiota lantionpohjan sekä keskivartalon lihaksiin. Vauva on luontevasti mukana liikkeissä jumppakaverina.  

Raskauden jälkeen on tärkeää vahvistaa myös syviä, asentoa tukevia lihaksia. Kiinnitämme erityishuomiota lantionpohjaa ja keskivartaloa tukeviin lihaksiin samalla kun vahvistamme koko kehon lihaksistoa. 

Kenelle BabyPower sopii?

BabyPower -kurssille voit tulla lapsen kanssa, joka osaa jo kannatella päätään. Usein vauvatunnit aloitetaan noin 2-3 kuukauden ikäisen vauvan kanssa lempeistä lajeista kuten jooga tai pilates, jonka jälkeen on luontevaa siirtyä kehoa enemmän kuormittavaan lajiin. Palautuminen ja liikunnallinen tausta ja mieltymykset ovat kuitenkin yksilöllisiä, joten halutessasi voit tulla myös BabyPower -kurssille pienenkin vauvan kanssa. Yläikärajaa ei ole, mutta osallistuminen on haastavampaa siinä vaiheessa, kun lapsi liikkuu reippaasti ryömien, kontaten tai kävellen (usein 9-10 kuukauden iässä).

Millaista Luhtavillan BabyPower on?

BabyPower -treeni koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä lyhyestä liikkuvuusosiosta. Tunnin alussa lämmitellään, ja valmistetaan keho varsinaiseen treeniin ja saadaan hieman hikeä pintaan. Lämmittelyn jälkeen seuraa lihaskunto-osio, jossa vahvistamme kehoa monipuolisesti ja teemme liikkeet joko vauvan kanssa tai esim. jumppakuminauhoja, käsipainoja ja pieniä kahvakuulia hyödyntäen. Lopun liikkuvuusosiossa teemme muutaman täsmäliikkeen, jolla avaamme ja rentoutamme mm. rintarankaa ja selkää.

Ohjaaja neuvoo turvalliset tekniikat liikkeiden suorittamiseen. Jokaiselle löydetään omaan palautumisen vaiheeseen soveltuva harjoite. Treeni kohdistuu isoihin lihasryhmiin kuten reisiin, pakaroihin, keskivartaloon ja niska-hartiaseutuun. Kiinnitämme liikkeitä suorittaessa huomiota erityisesti lantionpohjan lihaksiin ja keskivartalon syvään tukeen.

Kurssijaksot

Baby-kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu 1-3 kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Ilmoittaudu jonoon, jos kurssi on jo täynnä! Ilmoitamme jonossa oleville ensimmäisenä mahdollisista lisäkursseista tai vapautuneita paikoista. Pyrimme lisäämään niitä kursseja, joille on jonoa. Jonoon ilmoittautuminen ei ole sitova vaan ilmaisee kiinnostuksesi. 

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla Baby-tunneilla kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Mikäli tiedät edellisenä päivänä tai aiemmin olevasi poissa tunnilta, voit ilmoittaa siitä meille sähköpostilla. Kerro sähköpostissa tunnin nimi ja päivämäärä [email protected] Vaikka et ilmoittaisi poissaolostasi, ei tämä vaikuta korvausoikeuteesi vaan voit edelleen korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Tallenteet ovat muutaman videon kokoelma yksittäisistä tunneista. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi.

Ohjaaja: Tuuli Luhtalampi

Tuuli on liikuntastudion ja FysioLuhtavillan perustaja ja koulutukseltaan äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti. Ryhmäliikunnan ohjaamisesta Tuulilla on viidentoista vuoden kokemus.

Tuuli on ohjaajana tarkka, mutta pitää huolen siitä, että tunneilla tehdään eikä vain hinkata pikkuseikkoja. Tuulin tunneilla on rento ja leppoisa tunnelma.

Ohjaaja: Karjalainen

Jannina on koulutukseltaan fysioterapeutti ja pilatesohjaaja. Jannina on erikostunut äitiysfysioterapiaan sekä ohjannut erilaisia ryhmäliikuntatunteja useita vuosia. Herttaisen ja ammattitaitoisen Janninan tunneilla on keskittynyt ja rauhallinen tunnelma, vaikka liikkeissä olisi tehoa enemmänkin.

Ohjeet kurssille tulevalle

Tervetuloa kurssille!

Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.  Ovet avataan 15 min ennen tunnin alkua. Vaunut mahtuvat hyvin sisätiloihin.

Ota mukaan

  • Joustavat vaatteet
  • Sisäkengät suositeltavat tai paljain jaloin
  • Juomapullo
  • Pyyhe lainamaton suojaksi TAI oma jumppamatto
  • Vauvalle makoiluviltti sekä leluja viihdykkeeksi

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille. 

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Putsaa lainaamasi välineet

Mahdollisuus korvata poissaolo

  • Kursseilla on mahdollista korvata kaksi poissaoloa muilla muilla Baby-tunneilla kurssin aikana tai viimeistään kuukausi kurssin päätyttyä. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Mikäli tiedät edellisenä päivänä tai aiemmin olevasi poissa tunnilta, voit ilmoittaa siitä meille sähköpostilla. Kerro sähköpostissa tunnin nimi ja päivämäärä [email protected] Vaikka et ilmoittaisi poissaolostasi, ei tämä vaikuta korvausoikeuteesi vaan voit edelleen korvata kaksi poissaoloa / kurssi.
  • Varaa paikka korvaustunnille ennakkoon TÄSTÄ. Korvauskerrat on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisen jälkeen.

Vaihtoehto: Sinulla on mahdollisuus korvata poissaoloja myös aiempien livestream-tallenteiden muodossa. Tallenteet ovat muutaman videon kokoelma yksittäisistä tunneista. Olethan meihin yhteydessä sähköpostitse ([email protected]) ja kerro toiveestasi saada pääsy tallenteisiin poissaolon korvaamiseksi