TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

ÄIJÄJOOGA

Rennompi keho, stressittömämpi pääkoppa!

Äijäjooga on sinua varten, joka haluat

Kurssi ei ole…

Mitä kurssilla tehdään?

Äijäjooga vahvistaa kehoa ja lisää liikkuvuutta. Harjoituksissa etsitään kehoon jäntevyyttä eli hallittua liikkuvuutta ja voimaa. Kyllä – luit oikein. Jooga yhdistää nämä molemmat.

Tunneilla käytetään apuvälineitä (kuten joogatiiliä ja bolsteria eli putkilotyynyä), jotta jokaiselle löytyy asennossa kuin asennossa itselle sopiva versio.

Kenelle?

Äijäjooga sopii sohvaperunoille, mutta toimii myös erinomaisena kehonhuoltotreeninä myös muun liikuntaharrastuksen oheen. Liikkuvuuden lisääminen parantaa myös suorituskykyä ja jossain määrin pienentää myös vammariskiä. Oli kyseessä sitten punttien nostelu, halkojen hakkaaminen tai staattisen työn kangistama selkä.

Etkö pysty istumaan lattialla selkä suorana? Ei se mitään. Ei moni muukaan mies… vielä. 

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 13, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Kursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä voit korvata sen jollakin seuraavista kursseista: Lempeä pilates, Yinjooga pe/su, Terve selkä tai Afterwork kehonhuolto. Korvaustunnille voi osallistua paikan päällä tai etänä.
  • Korvaavalle tunnille tulee ilmoittautua, joten olethan yhteydessä meihin sähköpostilla tai tiedustele asiasta vastaanotosta.
  • Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen.

Ohjaaja

Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka

Karoliina on avoin ja huumorintajuinen ohjaaja, joka tutustuttaa sinut lempeästi ja sopivan haastavasti joogaan. Karoliina huolehtii tarkasti, että kaikki tekevät asanat turvallisesti, mutta huomioi samalla, että jokaisen keho on erilainen eikä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa linjata sitä. Tärkeintä on, että jooga tuntuu itselle hyvältä.

Karoliinaa on helppo lähestyä ja hänellä on rennon rempseä asenne. Karoliina on pilates- ja joogaohjaaja, joka vastapainoksi käy kuntosalilla aktiivisesti.

Palautteita aikaisemmilta kursseilta

”Olen suositellut kurssia kaikille, jotka valittelee selkä tai muita vaivoja. Ja tulen jokaiselle äijäjoogalle niin kauan kun asun Espoossa!”

”Päällimmäinen huomio kurssita oli, että ei sitä ihan niin huonossa kunnossa venyvyyden osalta ollutkaan kuin oli kuvitellut, mutta tarvinnen kuitenkin jatkuvuutta tämän suhteen, jotta ei pääsisikään jäykistymään”

”Karoliina vetää reippaalla, maanläheisellä ja humoristisella asenteella tunnit ja on nainen paikallaan.  Kurssin jälkeen on rentoutunut ja hyvä olo. Olen saanut liikkuvuutta lisää ja tuntumaa omaan kroppaan. On myös hyvä hieman pysähtyä arjen kiireessä.”

”Rento olo tunnin jälkeen, En tekisi tunnin viikossa tämmöisiä venytyksiä (enkä osaisi), siksi hyvä käydä tietyn vakio ajan viikossa.”

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Äijäjooga –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Miten valmistaudun äijäjoogaan?

  • Juo päivän aikana vettä
  • Pidä parin tunnin tauko raskaasta ateriasta tai syö hieman kevyemmin ennen joogaan tuloa
  • Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet
  • Pakkaa kassiin hikipyyhe & juomapullo
  • Jos käytät lainamattoa, nappaa kotoa mukaan maton suojaksi iso kylpypyyhe
  • Tunnilla ollaan yleensä paljain jaloin, joten pesaise jalat kotoa lähtiessä

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille.

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Käytä kasvomaskia pukuhuone ja aulatiloissa
  • Putsaa lainaamasi välineet

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan täältä.

Mahdollisuus korvata poissaolo

Kursseilla on mahdollista korvata yksi poissaolo. Jos ilmoittaudut useammalle kurssille, saat korvata yhden poissaolon / kurssi.

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä voit korvata sen jollakin seuraavista kursseista: Lempeä pilates, Yinjooga pe/su, Terve selkä tai Afterwork kehonhuolto. Korvaustunnille voi osallistua paikan päällä tai etänä.
  • Korvaavalle tunnille tulee ilmoittautua, joten olethan yhteydessä meihin sähköpostilla tai tiedustele asiasta vastaanotosta.
  • Korvaus on tehtävä viimeistään kuukausi kurssin loppumisen jälkeen.