TERVE SELKÄ

Pidä selkäsi kunnossa ja nauti kivuttomista päivistä!

ÄIJÄJOOGA

Rennompi keho, stressittömämpi pääkoppa!

Äijäjooga on sinua varten, joka haluat

Kurssi ei ole…

Mitä kurssilla tehdään?

Äijäjooga vahvistaa kehoa ja lisää liikkuvuutta. Harjoituksissa etsitään kehoon jäntevyyttä eli hallittua liikkuvuutta ja voimaa. Kyllä – luit oikein. Jooga yhdistää nämä molemmat.

Tunneilla käytetään apuvälineitä (kuten joogatiiliä ja bolsteria eli putkilotyynyä), jotta jokaiselle löytyy asennossa kuin asennossa itselle sopiva versio.

Kenelle?

Äijäjooga sopii sohvaperunoille, mutta toimii myös erinomaisena kehonhuoltotreeninä myös muun liikuntaharrastuksen oheen. Liikkuvuuden lisääminen parantaa myös suorituskykyä ja jossain määrin pienentää myös vammariskiä. Oli kyseessä sitten punttien nostelu, halkojen hakkaaminen tai staattisen työn kangistama selkä.

Etkö pysty istumaan lattialla selkä suorana? Ei se mitään. Ei moni muukaan mies… vielä. 

Kurssijaksot

Kurssit jakautuvat useaan samantasoiseen jaksoon. Jaksot on numeroitu kurssinimen perään – numero ei kerro tasosta vaan kaikki jaksot ovat samantasoisia.

Ensikertalaiset ovat tervetulleita jokaiselle jaksolle. Voit siis ilmoittautua mille tahansa jaksolle, vaikka et olisi ollut mukana aiemmin. Jokaisella kurssilla on aina hieman eri sisältö, joten aikaisemmin mukana olleillekin on uutta luvassa.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Meillä käyvät kaikki yleisimmät liikuntaedut, mm. Smartum, ePassi, Edenred ja EazyBreak. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia.

Kurssien osallistujamäärät

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on 13, jolloin salissa säilyvät reilut turvaetäisyydet muihin osallistujiin.

Jäikö tunti välistä? Ei hätää!

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä, voit tehdä korvaavan tunnin tallenteelta. Tallenteet ovat käytössäsi koko kurssin ajan.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle mahdollisuuden liikkua halutessasi myös useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miksi tunnit kuvataan?
Tunnit kuvataan livelähetyksenä, jotta kurssille on mahdollista osallistua myös etänä kotoa käsin. Paikan päällä olevia osallistujia ei kuvata. Videotallenteessa näkyy vain ohjaaja.

Ohjaaja

Ohjaaja: Kati Ruoko

Kati on joogaohjaajana lempeä eikä kikkaile turhia. Helposti lähestyttävän Katin tunneilla on helppo rentoutua! Kati on ohjannut ryhmäliikuntatunteja yli 15 vuoden ajan ja hänellä on vuosien kokemus henkilökohtaisesta valmennuksesta. 

Ohjaaja

Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka

Karoliina on avoin ja huumorintajuinen ohjaaja, joka tutustuttaa sinut lempeästi ja sopivan haastavasti joogaan. Karoliina huolehtii tarkasti, että kaikki tekevät asanat turvallisesti, mutta huomioi samalla, että jokaisen keho on erilainen eikä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa linjata sitä. Tärkeintä on, että jooga tuntuu itselle hyvältä.

Karoliinaa on helppo lähestyä ja hänellä on rennon rempseä asenne. Karoliina on pilates- ja joogaohjaaja, joka vastapainoksi käy kuntosalilla aktiivisesti.

Palautteita aikaisemmilta kursseilta

”Olen suositellut kurssia kaikille, jotka valittelee selkä tai muita vaivoja. Ja tulen jokaiselle äijäjoogalle niin kauan kun asun Espoossa!”

”Päällimmäinen huomio kurssita oli, että ei sitä ihan niin huonossa kunnossa venyvyyden osalta ollutkaan kuin oli kuvitellut, mutta tarvinnen kuitenkin jatkuvuutta tämän suhteen, jotta ei pääsisikään jäykistymään”

”Karoliina vetää reippaalla, maanläheisellä ja humoristisella asenteella tunnit ja on nainen paikallaan.  Kurssin jälkeen on rentoutunut ja hyvä olo. Olen saanut liikkuvuutta lisää ja tuntumaa omaan kroppaan. On myös hyvä hieman pysähtyä arjen kiireessä.”

”Rento olo tunnin jälkeen, En tekisi tunnin viikossa tämmöisiä venytyksiä (enkä osaisi), siksi hyvä käydä tietyn vakio ajan viikossa.”

Ohjeet paikan päälle tulevalle kurssilaiselle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Äijäjooga –kurssille! Luhtavilla sijaitsee kävelykadun varrella katutasossa osoitteessa Timpurinkuja 3, noin 500 m päässä Leppävaaran juna-asemalta.

Miten valmistaudun äijäjoogaan?

  • Juo päivän aikana vettä
  • Pidä parin tunnin tauko raskaasta ateriasta tai syö hieman kevyemmin ennen joogaan tuloa
  • Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet
  • Pakkaa kassiin hikipyyhe & juomapullo
  • Jos käytät lainamattoa, nappaa kotoa mukaan maton suojaksi iso kylpypyyhe
  • Tunnilla ollaan yleensä paljain jaloin, joten pesaise jalat kotoa lähtiessä

Koronaohjeet

Liikutaan yhdessä terveinä ja taataan mukava treenikokemus kaikille.

  • Saavu paikalle vain terveenä
  • Pese kätesi paikalle saapuessasi
  • Käytä kasvomaskia pukuhuone ja aulatiloissa
  • Putsaa lainaamasi välineet

Tutustuthan ohjeisiimme kokonaisuudessaan täältä.

Jäikö tunti välistä? Ei hätää!

  • Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille.
  • Jos sinulla jää jokin kurssikerta välistä, voit tehdä korvaavan tunnin tallenteelta. Tallenteet ovat käytössäsi koko kurssin ajan.
  • Tallenteet tarjoavat sinulle mahdollisuuden liikkua halutessasi myös useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miksi tunnit kuvataan?
Tunnit kuvataan livelähetyksenä, jotta kurssille on mahdollista osallistua myös etänä kotoa käsin. Paikan päällä olevia osallistujia ei kuvata. Videotallenteessa näkyy vain ohjaaja.

Ohjeet LIVESTREAM-kurssille osallistuvalle

Tervetuloa kurssille!

Tervetuloa Luhtavillan Äijäjooga LIVESTREAM –kurssille! 

Tunti lähetetään suorana kurssialustalla. Ilmoittautumisen yhteydessä pääset luomaan itsellesi käyttäjätunnukset. Tunnuksilla pääset kirjautumaan kurssialustalle, josta voit seurata livelähetystä selaimesta tai katsoa tallenteita. Et tarvitse mitään erillisiä sovelluksia tuntien katsomiseen.

Mitä tarvitset tunnille:

  • Joustavat vaatteet
  • Jumppamatto tai muu mukavalta tuntuva alusta, esim. olohuoneen matto.
  • Halutessasi pari joogatiiltä tai kaksi avaamatonta kahvipakettia/paksua kirjaa joogatiiliä korvaamaan.

Tuntien tallenteet nähtävissäsi koko kurssin ajan

  • Tunnit kuvataan livelähetyksenä ja pääset osallistumaan mukaan reaaliaikaisesti. Kun sitoudut viikottaiseen tuntiin, sinun tulee todella liikuttua eikä treenejä tule niin helposti jätettyä välistä.
  • Jos kuitenkin missaat tunnin, jäävät tallenteet katsottavaksesi koko kurssin ajaksi ja vielä viikoksi kurssin päättymisen jälkeen. 
  • Tallenteet tarjoavat sinulle myös mahdollisuuden liikkua halutessasi useamman kerran viikossa saman tunnin parissa.

Miten valmistaudun äijäjoogaan?

  • Juo päivän aikana vettä
  • Pidä parin tunnin tauko raskaasta ateriasta tai syö hieman kevyemmin ennen joogatunnin alkua
  • Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet
  • Nappaa hikipyyhe & juomapullo käden ulottuville