Äijäjooga
-joogaa miehille

Tervetuloa miesten omaan joogaryhmään, jossa ei kehon kankeus haittaa. Näkeepähän edistymisen ainakin nopeammin, kun on mitä parantaa. Eikä se notkeus edes ole pääasia. Kehonhuolto on paljon muutakin kuin venyttelyä.

Lukaisepa lisää ja ilmoittaudu ryhmään mukaan.

(Kevään 2021 Äijäjoogakursseille ilmoittautumine on päättynyt)

”Näyttää, että tosimies rötköttää sohvalla. Oikeasti hän sohvajoogaa ennen kuin lähtee äijäjoogaan etsimään kateissa olevaa mielenrauhaa.” – Jouko Kempas

Tervetuloa kurssille!

Lämpimästi tervetuloa Liikuntastudio Luhtavillan Äijäjooga -kurssille. Kurssi pidetään Luhtavillan Lime-salissa Timpurinkujalla, noin 450 m päässä Leppävaaran juna-asemalta. Halutessasi tai tilanteen mukaan voit osallistua tunnille myös Zoom-lähetyksen kautta. Saat linkin automaattisesti ennen tunnin alkua sähköpostiisi. 

Ota mukaan kurssille

  • Iso pyyhe lainamaton suojaksi tai oma matto 
  • Joustavat vaatteet 
  • Juomapullo, täytä se mielellään jo kotona  
  • Joogassa ei tarvita kenkiä, sukat riittävät
  • Kotona harjoitteluun tarvitset vain joogamaton ja ison tyynyn, mutta hyvänä apuvälineenä toimivat myös joogatiilet, tai niitä korvaamaan kaksi avaamatonta kahvipakettia tai isoa kirjaa.

Tuntia ei pidetä loma- ja pyhäpäivinä

  • Helatorstai 13.5.

Liikutaan yhdessä terveinä

Olemme mukauttaneet toimintaamme ja tehneet selkeät ohjeistukset siitä, miten pystymme liikkumaan yhdessä terveinä ja turvavälit huomioiden. Luethan huolella ohjeistuksemme mm. kasvomaskien käyttöön, käsienpesuun ja turvaväleihin liittyen: www.luhtavilla.fi/liikutaan-yhdessa-terveina/ 

Korvaustunti

Joskus voi käydä niin, ettet pääsekään tunnille. Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa meille. Jos sinulla jäi jokin kurssikerta välistä, voit korvata yhden poissaolon aikuisten avoimilla viikkotunneilla. Korvauskerta on käytettävä viimeistään kuukausi kurssin päättymisestä. 

  • Ilmoittaudu paikan päällä pidettävälle tunnille ja valitse maksutavaksi “Pay later”. Voit myös käyttää korvauskerran online-tuntiin, jolloin “Pay later” vaihtoehtoa ei ole – laita silloin meille sähköpostia, mille tunnille haluat osallistua niin lisäämme sinut manuaalisesti. 
  • Tullessasi tunnille, kerro vastaanottoon, miltä kurssilta olet tulossa korvaamaan poissaoloa. Muista tarvittaessa perua varauksesi viimeistään 3 tuntia ennen tunnin alkua. 

FysioLuhtavilla

Joko olet tutustunut FysioLuhtavillan palveluihin? Meiltä saat apua niin istumatyöläisen hartiavaivoihin, himotreenaajan kremppoihin kuin ennaltaehkäisevästi terveen ja liikkuvan kehon ylläpitämiseen! Lue lisää: www.fysioluhtavilla.fi  

Kurssin osallistujamäärä

Ryhmän enimmäisosallistujamäärä on max 10, jolloin salissa säilyvät lähes 2m turvaetäisyydet muihin osallistujiin. Ryhmät pidetään pieninä, joten kannattaa ilmoittautua mukaan ajoissa. Jos koronatilanne helpottuu jossain vaiheessa, saatetaan jonosta pystyä ottamaan pari osallistujaa lisää mukaan kurssille.

Äijäjoogasta hyvinvoiva keho

Äijäjooga vahvistaa kehoa ja lisää liikkuvuutta. Harjoituksissa etsitään kehoon jäntevyyttä eli hallittua liikkuvuutta ja voimaa. Kyllä – luit oikein. Jooga yhdistää nämä molemmat.

Äijäjooga sopii sohvaperunoille, mutta toimii myös erinomaisena kehonhuoltotreeninä myös muun liikuntaharrastuksen oheen. Liikkuvuuden lisääminen parantaa myös suorituskykyä ja jossain määrin pienentää myös vammariskiä. Oli kyseessä sitten punttien nostelu, halkojen hakkaaminen tai staattisen työn kangistama selkä.

Etkö pysty istumaan lattialla selkä suorana? Ei se mitään. Ei moni muukaan mies… vielä. Tunneilla käytetään apuvälineitä (kuten joogatiiliä ja bolsteria eli putkilotyynyä), jotta jokaiselle löytyy asennossa kuin asennossa itselle sopiva versio.

Tästä on kyse:

Miten valmistaudun äijäjoogaan?

  • Juo päivän aikana vettä
  • Pidä parin tunnin tauko raskaasta ateriasta tai syö hieman kevyemmin ennen joogaan tuloa
  • Pue yllesi mukavat, joustavat vaatteet
  • Tunnilla ollaan yleensä paljain jaloin, joten pesaise jalat kotoa lähtiessä
  • Omaa joogamattoa tai muita välineitä ei tarvitse (toki oman maton voi ottaa halutessaan mukaan)
  • Pakkaa kassiin hikipyyhe ja juomapullo
  • Jos käytät lainamattoa, nappaa kotoa mukaan maton suojaksi iso kylpypyyhe

Ohjaaja: Karoliina Kangaskolkka

Karoliina on avoin ja huumorintajuinen ohjaaja, joka tutustuttaa sinut lempeästi ja sopivan haastavasti joogaan. Karoliina huolehtii tarkasti, että kaikki tekevät asanat turvallisesti, mutta huomioi samalla, että jokaisen keho on erilainen eikä ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa linjata sitä. Tärkeintä on, että jooga tuntuu itselle hyvältä.

Karoliinaa on helppo lähestyä ja hänellä on rennon rempseä asenne. Karoliina on pilates- ja joogaohjaaja, joka vastapainoksi käy kuntosalilla aktiivisesti ja harrastaa fitnesstä kansainvälisellä tasolla.

Ilmoittaudu mukaan täältä!

 Voit maksaa myös erilaisilla liikuntaeduilla kurssin alkaessa. Huomaathan, että liikuntaedut ovat henkilökohtaisia. 

Mikäli esimerkiksi koronapandemian vuoksi toiminta paikan päällä estyy, siirrämme opetuksen verkon välityksellä tapahtuvaksi. Annamme lisäohjeistusta, jos tilanne tulisi ajankohtaiseksi.