Tiistaina tasapainoillaan

Kiinnitä tänään huomiota tasapainoosi. Onko yhdellä jalalla seisominen sinulle helppoa/vaikeata?  Tiistain luukussa löydät pari vinkkiliikettä tasapainon harjoittamiseen. Tee molemmat liikkeet kolme kertaa molemmin puolin. Muutaman harjoittelukerran jälkeen huomaat pysyväsi pidempään tasapainossa ja voit haastaa itseäsi esim sulkemalla silmät samalla kun teet liikkeitä.

Polven päällä tasapainoilu

Asetu polviseisontaan (laita polvien alle esim taiteltu froteepyyhe). Jännitä kevyesti vatsalihaksia, irroita rauhassa ja keskittyen toinen polvi irti lattiasta. Pidä katse suunnattuna yhteen pisteeseen. Pidä tasapaino mahdollisimman pitkään. Tee liike mollemmille puolille.

Nelinkontin tasapainoilu

Asetu konttausasentoon. Kämmenet ovat suoraan olkapäiden alapuolella ja polvet lonkkien alapuolella. Kannattele päätä katse alas suunnattuna. Nosta rauhallisesti oikea käsi ja vasen jalka irti alustasta suoraksi ojennettuina. Kun olet löytänyt tasapainon irroita oikean jalan varpaat irti lattiasta.  Pidä niin kauan kuin pystyt tai aloita esim 4-5 sekunnista. Huojunta  kuuluu asiaan ja herättelee tasapainoon tarvittavaa hermotusta kehossasi.