Inhale. Exhale. Repeat.

Aloita (kenties) joulukuun kiireisin viikko hengittämällä syvään. Hengitämme arjessa monesti melko pinnallisesti käyttäen lähinnä keuhkojen yläosaa ja saatamme huomaamattamme vatsaan jännittämällä estää pallean liikettä. Hengitystavalla on yllättävänkin suuria vaikutuksia niin kehoon kuin mieleenkin.

Ota siis itsellesi pari minuuttia aikaa hengityksen syventämiseen ja laajentamiseen.
Siitä kiittää keho ja pääkoppa!

Tuo kädet rintakehälle ja suuntaa sisäänhengitys käsiä kohti. Pidä hartiat rentona alhaalla. Tunne kuinka rintakehä kohoilee ja laskee hengityksen mukana.

Aseta kädet kylkikaarille ja hengitä käsiä kohti. Tunne kuinka rintakehä laajenee sisäänhengityksellä sivuille päin ja palaa rennosti takaisin uloshengityksellä.

Tuo kädet seuraavaksi vatsalle ja suuntaa hengitys käsiä kohti. Anna vatsan olla rentona ja tunne kuinka sisäänhengityksellä vatsa kohoaa käsiesi alla. Uloshengityksellä vatsa vetäytyy luonnostaan aavistuksen sisään.

Säilytä hengitysliike luonnollisena, älä pakota sitä. Keskity sen sijaan hengittämään mahdollisimman rennosti.