Espoon Leppävaarassa sijaitsevassa Liikuntastudio Luhtavillassa käynnistyvät syksyllä ensimmäistä kertaa lasten psykomotoriikkakerhot.

Moto-kerho on hauska ja elämyksellinen liikuntaleikkikerho, joka on suunnattu erityisesti motorisia haasteita omaaville lapsille sekä niille, jotka kaipaavat ryhmässä toimimisen kokemuksia ja omaan tahtiin tapahtuvaa oppimista. Moto-kerhot järjestetään pienryhmissä ja niitä ohjaa kaksi lasten psykomotoriikkaan perehtynyttä fysioterapiaopiskelijaa.

Moto-kerhoista ensimmäinen on suunnattu noin 4-6-vuotiaille, toinen noin 7-9-vuotiaille.

”Opinnoissamme huomasimme, että niille lapsille, jotka eivät ehkä pärjää tavallisissa harrastuksissa, ei ole juuri tarjontaa”, kertoo Luhtavillan omistaja Tuuli Luhtalampi.

Moto-kerhon ideana on tarjota harrastusmahdollisuus myös niille lapsille, jotka eivät motoriikassa, oppimisessa tai ryhmätoiminnassa olevien haasteiden vuoksi voi osallistua tavallisiin harrasteryhmiin. Jokainen lapsi huomioidaan yksilönä ja ryhmätoiminta järjestetään juuri hänen tarpeisiinsa soveltuvaksi. Toiminnan lähtökohtana on, että lapsi saa ilon ja onnistumisen kokemuksia.

Moto-ryhmien hinnoittelussa on pyritty varmistamaan, että kynnys osallistumiseen olisi perheille mahdollisimman pieni. Yritykseen ryhmistä ei jää tuloina kuin pieni muru toimistomaksuna, loput menevät osaavien ohjaajien palkkaan, Luhtalampi kertoo.

”Tärkeintä olisi vain mahdollistaa liikuntaharrastus ja yhdessä toimimisen riemua myös niille lapsille, jotka ei ihan tavallisessa ryhmässä pärjää”, Luhtalampi sanoo.

Luhtavillalla on pienet ja intiimit tilat Pohjois-Leppävaarassa. Tila soveltuu kokonsa ja sijaintinsa puolesta mainiosti myös niille lapsille, joille isoissa tiloissa toimiminen tuottaa hankaluuksia tai joilla on aistiyliherkkyyksiä.

Lisää moto-kerhoista voi lukea Luhtavillan nettisivuilta tästä linkistä.

Liikuntastudio Luhtavilla postittaa mielellään myös A5-kokoisia esitteitä moto-kerhotoiminnasta.

Lisätietoja:
Tuuli Luhtalampi